herre Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Hej jag har letat och undrar om någon kan hjälpa mig med en för mig komplicerad fråga jag har en äldre xp dator med outlook express 6 och har nu köpt en ny dator med windows 7 och outlook 2007 hur skall jag gå till väga för att få över alla mail och helst konton (har 3) till outlook 2007 kan man installera något program (mail) för att sedan föra över konto inställnigar och mail till outlook 2007 på den nya datorn?? har en förinstallerad version av outlook 2007 så jag kan inte installera den på den gamla datorn, har ingen skiva heller utan bara aktiveringskod ett annat problem jag har är att jag innan jag köpte outlook 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Du kan inte överföra inställningar för konton mellan de två, eftersom det är helt skilda system. Du få skapa nya konton i Outlook 2007. Importera E-post från Outlook Express till Outlook: Starta outlook, (nu har du redan skapat alla konton som du vill ha...) Klicka på Arkiv -> Importera och Exportera -> markera Importera internet-e-post och internetadresser (från outlook express och eudora...), följ skärmens anvisningar. Det står även på nästa rad, att du kan importera kontoinställningar etc, prova gärna, men jag personligen har aldrig lyckats till 100% med den biten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Simonsson Posted February 16, 2010 Share Posted February 16, 2010 Det finns säkert något smidigare sätt, men en variant är att gå vägen via Windows Live Mail. Den vägen rekommenderas bland annat i http://forums.techarena.in/windows-software/1125134.htm. Jag provade snabbt och det verkade funka bra. Se guider här och här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
herre Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 jag får tacka för hjälpen gick från OE till nya datorn via windows live mail till outlook 2007 ,konton hade jag redan gjort men jag fick över gamla mail och kontakter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts