Gå till innehåll

outlook express 6 till outlook 2007


Recommended Posts

Hej

jag har letat och undrar om någon kan hjälpa mig med en för mig komplicerad fråga

jag har en äldre xp dator med outlook express 6 och har nu köpt en ny dator med windows 7 och outlook 2007

hur skall jag gå till väga för att få över alla mail och helst konton (har 3) till outlook 2007

kan man installera något program (mail) för att sedan föra över konto inställnigar och mail till outlook 2007 på den nya datorn??

har en förinstallerad version av outlook 2007 så jag kan inte installera den på den gamla datorn, har ingen skiva heller utan bara aktiveringskod

ett annat problem jag har är att jag innan jag köpte outlook 2007

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte överföra inställningar för konton mellan de två, eftersom det är helt skilda system.

Du få skapa nya konton i Outlook 2007.

Importera E-post från Outlook Express till Outlook:

Starta outlook, (nu har du redan skapat alla konton som du vill ha...)

Klicka på Arkiv -> Importera och Exportera -> markera Importera internet-e-post och internetadresser (från outlook express och eudora...), följ skärmens anvisningar.

Det står även på nästa rad, att du kan importera kontoinställningar etc, prova gärna, men jag personligen har aldrig lyckats till 100% med den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...