Gå till innehåll

Efterlyser rätt kablar


Adnerzzon

Recommended Posts

Ja det får nog vara något i den stilen isf för en vanlig kabel lär inte finnas. Det måste vara något som omvandlar från analogt till digitalt också vilket den där dosan på XBOX kabeln antagligen fixar. Tänkte du kolla mycket på TV'n från datorn borde du kolla upp ett nytt grafikkort med dubbla digitala utgångar istället för kvalitetskillnaden mellan VGA och digitalt är STOR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det får nog vara något i den stilen isf för en vanlig kabel lär inte finnas. Det måste vara något som omvandlar från analogt till digitalt också vilket den där dosan på XBOX kabeln antagligen fixar. Tänkte du kolla mycket på TV'n från datorn borde du kolla upp ett nytt grafikkort med dubbla digitala utgångar istället för kvalitetskillnaden mellan VGA och digitalt är STOR.

Det är från en bärbar det ska kopplas så jag kan inte in o rota i den med nytt passande grafikkort etc.

D-Link hade någon (DPG-1200)som tydligen inte gick så bra..,där var ju annars lösningen fixad.

Har BBB och Voodler på den, så det blir någon film då och då bara.

/Anderzzon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det får nog vara något i den stilen isf för en vanlig kabel lär inte finnas. Det måste vara något som omvandlar från analogt till digitalt också vilket den där dosan på XBOX kabeln antagligen fixar. Tänkte du kolla mycket på TV'n från datorn borde du kolla upp ett nytt grafikkort med dubbla digitala utgångar istället för kvalitetskillnaden mellan VGA och digitalt är STOR.

Enligt både Clas Ohlson & Kjell & Co så är det ingen kvaliletsförlust mellan VGA och HDMI, i vart fall inte "i mitt fall" som jag har konstaterat, jag har som Adnerzzon en laptop, Adnerzzon med VGA och jag med både VGA och HDMI-utgång, min tv har både VGA och HDMI kontakt, trodde att alla tv'apparater som har HDMI-kontakt även har VGA men därom är jag inte helt säker förståss.

Själv kopplar jag, har jag, VGA till VGA med utmärkt resultat, nåja, hyfsat iallafall.

ps. bara för att de båda företagen's olika butiksreprepresentanter säger det de sa, och dessutom samma sak, så innebär de ju självklart att deras ord ej behöver ses som amen i kyrkan ..

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menade var alltså att det är skillnad om du har ANALOGT någonstans i kopplingskedjan jämfört med om du kör helt DIGITALT. T.ex VGA-VGA jämfört med DVI-HDMI. Det är den sämsta länken i kedjan som avgör resultatet. Jag tyckte också jag hade "ok" bild när jag körde med VGA men när jag bytade till HDMI var det en enorm skillnad och så har det varit i samtliga fall jag sett. Och det är ganska logiskt att det är så. Om du inte upplever någon är det bara att gratulera, eller kanske beklaga om det beror på en mindre bra TV. :/

Fast det spelar ju mindre roll. Har du bara VGA på din bärbara så är det ju det som gäller.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...