Gå till innehåll

Ingen åtkomst på hårdisk


dj_Script

Recommended Posts

gjorde ett stort misstag när jag skulle testa att dölja en hårdisk för gäst användare i windows 7 vet inte hur jag ska återställa inställningarna.

det jag gjorde för att detta problem uppstod var att jag högerklickade och valde properties på den hårdiken jag ville gömma. sedan råkade jag ta bort authenticated User

och nu ser det ut så här när jag trycker på "den här datorn "( se Capture1.JPG")

och när jag högerklickar på den disken så ser det du så här se bild Capture2.JPG

post-4117-1266441727,11_thumb.jpg

post-4117-1266441842,87_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om hårddisken inte har blivit inaktiverad, det gör du genom att högerklicka på Dator och välj sedan Hantera. Gå till Dishantering och kolla där så att disken inte blivit inaktiverad.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om hårddisken inte har blivit inaktiverad, det gör du genom att högerklicka på Dator och välj sedan Hantera. Gå till Dishantering och kolla där så att disken inte blivit inaktiverad.

//DAson

den är inte inaktiv, jag ar försökt ändra lable men funkar inte, och kan absolut inte formatera den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna göra något överhuvudtaget måste du nog logga in som "administratör" i felsäkert läge och se om det går att åter ge användare rättigheter att läsa disken.

Vilken Windows 7 version kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna göra något överhuvudtaget måste du nog logga in som "administratör" i felsäkert läge och se om det går att åter ge användare rättigheter att läsa disken.

Vilken Windows 7 version kör du?

jag kör ultimate, felsäkert läge kan jag testa logga in på det har jag inte gjort, jag är administratör så jag ska prova det under dagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men det är skillnad på att vara medlem i gruppen "administratörer" och logga in som "administratör".

först måste du "aktivera administratör"

Enable the Administrator Account

  1. Open the command prompt with elevated privileges by clicking the Start orb, All Programs, Accessories, right-click Command Prompt and then select Run as administrator.
  2. Type net user administrator /active:yes and then press Enter.

sen kan du logga ut och logga så ska det finnas just "administratör" på skärmen som visar vilka konton du kan välja mellan.

Prova gå in på egenskaper för hårddisken och se om du därifrån kan ändra /återställa rättigheter.

Kom bara ihåg att detta konto är det med HÖGST rättigheter, så det är INGET man ska sitta och köra på som användare.

Det är mera till för att återställa systemet vid fel på befintliga användarkonton.

du kan sedan dölja det igen genom samma kommandon som ovan fast ändra yes till no.

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag aktiverade administratör kontot men det hjälpte inte hade inte rättigheter att ändra något ändå !

Men startade om i felsäkert läge och det verkar som att det funkar nu ! nu e det å vänta på 320 gig med små wave filer ska få ändrade rättigheter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...