Adnerzzon Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Mitt Firefox är i stort sett nu oanvändbart. Det har börjat dra upp datorn process och aktivitet till nästan 100% När detta händer så står det bara och snurrar. Ingen sida laddas. Får stänga via aktivitetshanteraren och program. Inte nog med det själva processen ligger kvar och jag måste även bryta den. BUGG? Någon annan som har liknande problem? /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Nja bara att jag får starta varje sida 2 ggr Först försöka få upp sidan sedan klicka på updatera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 19, 2010 Author Share Posted February 19, 2010 Nja bara att jag får starta varje sida 2 ggr Först försöka få upp sidan sedan klicka på updatera Självklart har jag provat detta. Någon så enkel sak funkar inte heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Nej har inte märkt några sådana problem. Dock får jag ibland ladda Swedbanks sida 2ggr så som PCGduiden beskriver, men det är den enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Mitt Firefox är i stort sett nu oanvändbart. Det har börjat dra upp datorn process och aktivitet till nästan 100% När detta händer så står det bara och snurrar. Ingen sida laddas. Får stänga via aktivitetshanteraren och program. Inte nog med det själva processen ligger kvar och jag måste även bryta den. BUGG? Någon annan som har liknande problem? /Anderzzon Starta Firefox utan att några tillägg är aktiverade för att se om det beror på något tillägg: Start - Program - Mozilla Firefox - Mozilla Firefox (felsäkert läge) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 19, 2010 Author Share Posted February 19, 2010 Starta Firefox utan att några tillägg är aktiverade för att se om det beror på något tillägg: Start - Program - Mozilla Firefox - Mozilla Firefox (felsäkert läge) Provat det också. Lutar åt en ominstallation... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Du kan också se om det fungerar bättre med en ny profil. Du skapar en ny profil med hjälp av Profile manager: http://kb.mozillazine.org/Profile_Manager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 23, 2010 Author Share Posted February 23, 2010 Du kan också se om det fungerar bättre med en ny profil. Du skapar en ny profil med hjälp av Profile manager: http://kb.mozillazine.org/Profile_Manager Funkade inte heller, gjorde en ominstallation. Men samma problem visade sig snart igen. Har tillfälligt gått över till en annan "snabbare" webbläsare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Vad Mozilla själva skriver om hög CPU-belastning. http://support.mozilla.com/en-US/kb/Firefox+consumes+a+lot+of+CPU+resources Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Nja bara att jag får starta varje sida 2 ggr Först försöka få upp sidan sedan klicka på updatera Det händer mig ibland också. Trodde det berodde på datorn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts