Kan ej boota från dvd

Recommended Posts

Hej alla kunniga!

Har idag köpt ny hårddisk samt Windows 7 som jag hade tänkt köra in ikväll, men kan ej boota från dvd`n fast jag har den som "1`st device" i Bios, har en ca.5-6 år gammal dvd, den funkar att läsa

vanliga cd-rom skivor från, använder inte dvd skivor i datorn, har mest använt den till att bränna cd-rom skivor, då med bra resultat. Kan det vara nått fel på den eftersom den inte kan läsa Windows 7 dvd`n?

Saknas någon drivis, den som finns är från 2001...! och är det som hittas automatiskt vid uppdatering. Den finns inte med i Upgrade Advisor, annars är allt OK från Advisor för installation. Behöver jag

köpa en nyare dvd kanske?

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gammal läsare, provat med laserlinsrengörings - skiva? Brukar kunna hjälpa till vid sådana läsproblem. Förutsatt att man har en! ;)

Helt sant... men med tanke på att en ny dvd-spelare kostar 200:- så kan det vara lika bra.

Något särskilt märke du rekomenderar?

Nä faktiskt inte. Samsung, som finns på Kjell & Co är väldigt prisvärd... annar är det hugget som stucket.

Mange

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser