Gå till innehåll

3 Blåskärmar sen Win 7 release!


Silenz

Recommended Posts

Har ett Asus P5K Premium Moderkort (senaste bios)

Intel QUAD 2.66 x 4

Nvidias 295 GTX

Creative Fatalaty Pro

8 Gb Corsair DDR 2

Win 7 64 Bit Premium

Har som sagt upplevt 3 blåskärmar sen 22 okt!! dessa 3 referar till fel i grafikmaskinvara.

Första gången fick jag det när jag ändra till fullskärm i realplayer när jag såg fel.

Andra gången när jag hade fullskärm i win media player

Tredje gången när jag lirade Wow igår.

Tror att det är drivrutins relaterat!! Kört med senaste 196.21 till grafiken men backat till 195.62.

Första gången jag fick det var någon äldre drivis än 195.62 installerat. Fick det aldrig dock med 195.62 så provar dessa igen.

Trodde blåskärmarnas tid var förbi med Win 7 men verkar inte så :( (hade aldrig någon i Win 7 release candidate)

Dock inga värme problem då jag har spelat tex COD 2 som är grafik intensivt jämfört med wow utan problem och andra nyare spel också.

Har en välkyld låda Antec 900 gamer!!

Andra med liknande erfarnheter eller någon med tips?

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 blåskärmar på ett halvår även om det rör sig om grafikdrivrutinerna i alla fallen skulle jag inte se som något allvarligt problem men jag förstår ändå att du vill ha något slags svar på vad som inträffar och varför. För att utesluta hårdvarufel skulle du kunna testa grafikkortets minne med Video Memory Stress Test (http://mikelab.kiev.ua/index_en.php?page=PROGRAMS/vmt_en) samt köra prestandatest till exempel 3Dmark Vantage (http://www.futuremark.com/benchmarks/3dmarkvantage/download/) för att få till rejäl belastning på kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testat minnet nu och det verkar ok

kan dock inte köra 3dmark vantage för win 7 går i basic läge. ( inte kompatibelt med nåt aktivt program står det men inte vilket!! så typiskt Windows!!!) :angry:

Har då kunnat köra det på release candidate.

Har tagit senaste versionen från Futuremark men samma problem.

Dock fungerar mina spel som vanligt.

Är det nåt problem med Vantage och Win 7?

Redigerad av Silenz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej 3 blåskärmar sen okt 09 är inte så farligt men irriterande när det väl händer.

Hitills har jag haft mer problem med Win 7 64bit än Vista men men tänker inte gå tillbaka för det.

Gjorde iaf en hel ominstallation igår för jag har verkligen installerat och kört det mesta så känns som det kanske avhjälper problemen.

Hur som helst provade jag installera senaste versionen av 3d Mark Vantage och samma fel uppkommer.

Win 7 går i basic läge och säger att 3dmark inte är helt kompatiblet med Win 7.

När jag väl då drar igång testen får jag grava grafikfel i testerna.

Spelar Wow Cod2 mfl spel utan nägra fel alls så tror inte på grafikkortet.

Någon här med ett GTX 295 kort och Win 7 64bit som har lust att prova och se om det fungerar eller om det blir samma som för mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...