PCGuiden Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Ej Thunderbird/outlook som kan med pop3 Helst på svenska Tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Top 12 enligt about.com. http://email.about.com/od/windowsemailclients/tp/free_email_prog.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mir Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 www.home.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Gmail.... utan tvekan! Du frågar efter "tjänst" och sen utesluter du Thunderbird/Outlook... det är ju inga tjänster, det är klienter. Mest för att reda ut begreppen och så du får de tips du behöver. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 23, 2010 Author Share Posted February 23, 2010 Gmail.... utan tvekan! Du frågar efter "tjänst" och sen utesluter du Thunderbird/Outlook... det är ju inga tjänster, det är klienter. Mest för att reda ut begreppen och så du får de tips du behöver. // Mange Jag har gmail som mailtjänst och nu har jag thunderbird 3.0.1 och den versionen gör att konto blir imap och den krånglar hela tiden och säger att inställningarna är fel , men det är dom inte... förut var pop3 ordinarie inställning på mailen v. 2.0 Tydligen går det att ändra men det var lite krångligt tydligen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Du kan ändra i Gmail om du vill ha pop istället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 23, 2010 Author Share Posted February 23, 2010 Hur ändrar jag till pop i tex Thunderbird då??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Följ instruktionerna på GMail... finns hur du ska göra där... jätte enkelt. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 (edited) Hur ändrar jag till pop i tex Thunderbird då??? I kontoinställningar.... enligt bild! Edit: Sorry... blev lite fel där! "Säker autentisering" skall INTE vara ibockat! Edited February 23, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 23, 2010 Author Share Posted February 23, 2010 Följ instruktionerna på GMail... finns hur du ska göra där... jätte enkelt. Mange Bara för v 2.0 inte för v 3.0 och det är inte samma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Jag har funderat på en klient som heter "The Bat", inte gratis, men prova gärna. Det är helt klart den snabbaste jag har använt, och säkerheten är likvärdig om inte bättre än T-bird... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Pop eller Imap väljs ju då ett konto läggs till i Thunderbird. Det kan inte ändras i efterhand, vad jag kan se. När du lägger till ett konto, fyller du först i namn, adress, lösenord. I nästa steg försöker Thunderbird hitta lämpliga inställningar, och då blir det Imap för Gmail. Tryck på Redigera och ändra till pop. Testa konfigurationen igen. Du kan också konfigurera helt manuellt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 http://www.wippies.com/mail.phtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted February 23, 2010 Author Share Posted February 23, 2010 Tack för alla förslag, jag har nu gett Operas mailtjänst en chans, känns bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 (edited) Tack för alla förslag, jag har nu gett Operas mailtjänst en chans, känns bra Operas mailtjänst? Que??...,länk? ...hittade. Ska oxå provas. Edited February 23, 2010 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 http://www.opera.com/mail/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 (edited) Fick Gmailen att funka, dock inte Hotmailen? Någon som provat Hotmailen i Opera's mailklient? Hos mig står den bara o snurrar när den försöker hämta hem post... Efter ett tag så får jag följande meddelande. "Anslutningen till IMAP-servern avbröts oväntat." Inget stöd för Hotmail? Är det så enkelt?? Edited February 23, 2010 by Adnerzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 En märklig grej är att jag fick dubletter när jag skickar ett mail till Opera-klienten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Fick Gmailen att funka, dock inte Hotmailen? Någon som provat Hotmailen i Opera's mailklient? Hos mig står den bara o snurrar när den försöker hämta hem post... Efter ett tag så får jag följande meddelande. "Anslutningen till IMAP-servern avbröts oväntat." Inget stöd för Hotmail? Är det så enkelt?? Ska det inte vara Pop3 mot Hotmail och inte IMAP? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Ska det inte vara Pop3 mot Hotmail och inte IMAP? Japp, så enkelt var det. Fixat. Tack för påpekandet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts