Gå till innehåll

Nätverk


bjornewa

Recommended Posts

Jag använder 1.70s0056EU.

Det andra förstod jag inte riktigt.

Skulle jag ha eller inte ha mac-adressering? Samt vad hittar jag den i min router?

Jag har en 32bit-burk.

Vi tar det från början, 1. prova att avinstallera d-links nätverkshanterare "d-link programet" och kör på windows inbyggda nätverkshanterare ,2. avinstallera drivrutinerna till näverkskortet,starta om datorn,3. sätt i nätverkskortet installera enbart drivrutinerna till windows 7 32bit inte d-links program.starta om datorn, prova att ansluta till ditt nätverk, ang mac glöm bort det du har det troligtvis inte aktiverat. som jag tidigare nämde så funkar detta kort inte helt ok till win 7 64bit kan även vara så till 32 bitars versionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta "moffa" jag är ingen expert och har aldrig kör W7 (ännu).

1. Okej, jag avinstallerar D-links nätverkshanterare men vad hittar jag windows inbyggda nätverkshanterare?

2. Nätverkskort? Jag har en USB DWA-140.

3. Sätt i nätverkskortet? Måste jag skruva isär burken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du installerar en USB, ska du stoppa i din cd först, och starta installationen.

När du blir ombedd, stoppar du i din usb-enhet i datorn och fortsätter med installationen, för att allt ska bli rätt.

Om du inte gjorde det, bör du avinstallera dwa-140 och starta om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I d-links nätverkshanterare ser jag min trådlösa Thomson router/modem.

När jag öppnar nätverk så säger den att jag inte är kopplad till något nätverk.

Jag klickar och ser mitt trådlösa Thomson och begär anslut.

Men icke sa nicke den vill inte ansluta.

Jag har avinstallerat d-links nätverkshanterare och startat om dator.

Jag har startat installationsprogramet först och stoppat in USB DWA-140 när installationsprogrammet så begär det.

Det verkar som om W7 inte vill koppla ihop sig med min Thomson.

Kan det vara något som inte är kompatibelt med W7, DWA-140 t.ex. även fast jag har laddat ner W7 versionen av drivrutinerna från d-link?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag kommit på det men behöver hjälp.

Innan jag gjorde uppgradering från Vista till W7 så hade jag Norman Security Suite installerad och där hade jag en brandvägg påslagen.

Jag avinstallerade Norman Security Suite innan uppgraderingen.

Jag har gjort lite felsökningar och kommit fram till att en annan brandvägg än windows egen är påslagen och att det är Normans Firewall som är det.

Problemet är att programmet inte finns någonstans som jag kan se det.

Ligger det något skit kvar i systemregistret som inte blev avinstallerat?

Hur kommer man åt systemregistret i W7 för att kunna söka där?

Han försöker hela tiden koppla upp sig mot nätverket men åker hela tiden ut.

Hoppas på tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag kommit på det men behöver hjälp.

Innan jag gjorde uppgradering från Vista till W7 så hade jag Norman Security Suite installerad och där hade jag en brandvägg påslagen.

Jag avinstallerade Norman Security Suite innan uppgraderingen.

Jag har gjort lite felsökningar och kommit fram till att en annan brandvägg än windows egen är påslagen och att det är Normans Firewall som är det.

Problemet är att programmet inte finns någonstans som jag kan se det.

Ligger det något skit kvar i systemregistret som inte blev avinstallerat?

Hur kommer man åt systemregistret i W7 för att kunna söka där?

Han försöker hela tiden koppla upp sig mot nätverket men åker hela tiden ut.

Hoppas på tips.

Hur har du kommit fram till att Normas brandvägg är på? Om man vet var det syns så är det ju lättare att föreslå en åtgärd.

Men om det bara är någon rest i registret så lär det ju knappast påverka själva anslutningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Om du har någon tjänst/service som har med Norman att göra, stäng av den och markera den som inaktiverad/disabled

Du kan i sök skriva "msconfig" och titta på vad som autostartar och där välja att inte starta det du inte vill ha.

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På frågan hur jag kom fram till Norman.

Jag gjorde i följande ordning, söker datorn i nätverket post-12010-1267637401,2_thumb.jpg och här hittade han att ett problem som kanske var en brandvägg post-12010-1267637414,61_thumb.jpg och här försöker jag koppla upp mig mot en hemgrupp post-12010-1267637427,59_thumb.jpg .

I skärmklippet post-12010-1267637434,15_thumb.jpg ser man att den vill tilliåta kommunikation via Norman Security Suite.

När jag klickar på Öppna Åtgärdscenter så säger den att Norton 360 är aktivt.post-12010-1267637443,8_thumb.jpg

Jag hade Norton 360 1 år men jag var inte nöjd så jag avinstallerade det och tog Norman Security Suite som jag fick via banken.

Jag borrar vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I d-links nätverkshanterare ser jag min trådlösa Thomson router/modem.

När jag öppnar nätverk så säger den att jag inte är kopplad till något nätverk.

Jag klickar och ser mitt trådlösa Thomson och begär anslut.

Men icke sa nicke den vill inte ansluta.

Har du någonsin angett krypteringsnyckel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera både Norman och Norton med hjälp av de här programmen och gör ett nytt försök.

Med två brandväggar/antivirus så får du garanterat problem. Det räcker med Windows egen brandvägg tills du fått igång Internet.

http://www.symantec.com/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080710133834EN

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67798/en

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avinstallera både Norman och Norton med hjälp av de här programmen och gör ett nytt försök.

Med två brandväggar/antivirus så får du garanterat problem. Det räcker med Windows egen brandvägg tills du fått igång Internet.

http://www.symantec.com/norton/support/kb/web_view.jsp?wv_type=public_web&docurl=20080710133834EN

http://www.norman.com/support/support_issue_archive/67798/en

Norton 360 försvann men Norman hittade ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste probemet.

Jag tog backuper och gjorde en ren installation från början. Jag installerade sedan om alla program. Nu går datorn som ett spjut och är uppkopplad mot nätet.

En bekant till mig som är en hacker sa att det är bara är att göra en ren installation efter ha tittat i burken. Någonstans satt en flagga kvar att en annan brandvägg än Windows var påslagen även om det inte fanns någon brandvägg installerad. Något blev inte rätt avinstallerat precis innan jag gjorde uppgraderingen.

Så tack för den hjälp, support och hejarop jag fått av er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...