tomash Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Hur bär man sig åt för att stoppa automatisk inläsning av mail i Windows Live mail. Jag vill endast läsa in mail när jag trycker på synkronisera-knappen. Man skulle ju kunna tro att om man går på verktyg/alternativ och avbockar val av tid för att söka efter mail så skulle det fungera, men icke, inläsning sker i alla fall, troligen då mailet kommer till servern. Jag har också avbockat sök efter mail vid start vilket dock borde sakna betydelse eftersom WLM går hela tiden. Motsvarande funktion på Outlook Express fungerade. Jag kör Windows 7 med alla uppdateringar. /Tomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Om du högerklickar på kontonamnet i vänsterspalten och väljer egenskaper så ser du den här. Bocka av Inkludera det här kontot... Edited March 3, 2010 by singlemalt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomash Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Tyvärr så stoppade detta även inläsning av mail då jag trycker på synkronisera-knappen! /Tomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Det funkar inte om du väljer synkronisera Allt eller Alla e-postkonton utan du måste välja det eller de enskilda kontot / kontona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomash Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Ok, då funkade det. Tack! /Tomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomash Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Fast man tycker kanske att det som default borde bli standardkonto då man trycker på synkronisera utan att göra något val. /Tomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts