alex_m Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 (edited) Hej undrar lite om skrivbordsunderlägg, har hittat en bild som är 1280x1024 men min "skärmstorlek" är inställd på 1280x800. kan jag använda denna bild eller blir det oskarpt eller dåligt anpassat till skärmen rent storleksmässigt?. undrar detta då jag sett att många efterfrågar skrivbordsunderlägg som har samma storlek som de har inställt på datorn. så i mitt fall skulle jag använda 1280x800. använder vista home premium mvh alex Edited March 3, 2010 by alex_m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Väljer du Anpassad blir bilden hoptryckt på höjden och ser konstig ut. Väljer du Centrerad blir bilden istället beskuren upptill och nedtill. (Det heter Anpassad resp. Centrerad i XP. Antar att det heter lika i Vista.) Hur oskarpt det blir är det nog bäst att du själv bedömer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts