Gå till innehåll

Bästa säkerhetsprogrammet


Sandstone50

Recommended Posts

Tänkte skulle ta råd av er som är så superbra på allt som jag gärna skulle ha velat kunna :-)

Vad anser ni att jag ska ladda ner nu när Nortons provperiod har gått ut... det finns ju så många bra gratisprogram, men välja vilket ??

Man lär ju inte hellar ha flera i datorn som då kanske kolliderar ??eller ??

med stort tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju ett otal att välja på!

Du kommer ju att få lika många svar som det finns program kanske.

Så några förslag från mig:

Comodo 4.0

Avast 5.0

Microsoft Security Essentials, (På engelska ännu så länge)

3 mycket bra program!

Använder själv Comodo 4.0, som jag är mycket nöjd med, och som man kan följa här på forumet.

Samtliga kräver att Windows Defender är avstängt.

Och det gör du via Kontrollpanelen/System Säkerhet. (Titta också i hjälpen)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avast kräver inte att Windows Defender är avslagen. Antispionprogram (anti-malware), t ex Windows Defender, MBAM, går alldeles utmärkt att kombinera med Avast.

Tack Cecilia!

Beklagar, fel av mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör du,

installera gärna Malwarebytes, gratis versionen, som ett komplement, det är ett utmärkt program att köra vid sidan om för extra kontroll att inget olämpligt smugit sig in.

Om man mot all förmodan fått in något olämpligt som sätter ens befintliga antivirussystem ur spel, så kan Malwarebytes vara bra att ha för att städa upp.

Kom ihåg att det finns inget 100% skydd mot virus och annat otyg, utan ens eget beteende på nätet alltid är avgörande.

WOT, (Web of Trust), för ett säkrare surfande är en bra sak att ha!

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gör du,

installera gärna Malwarebytes, gratis versionen, som ett komplement, det är ett utmärkt program att köra vid sidan om för extra kontroll att inget olämpligt smugit sig in.

Om man mot all förmodan fått in något olämpligt som sätter ens befintliga antivirussystem ur spel, så kan Malwarebytes vara bra att ha för att städa upp.

Kom ihåg att det finns inget 100% skydd mot virus och annat otyg, utan ens eget beteende på nätet alltid är avgörande.

WOT, (Web of Trust), för ett säkrare surfande är en bra sak att ha!

Mvh

Mats H

Jaha Mats, då fick jag lära mej nåt nytt (igen), surfa med insidan pannbenet - om man kan säja så ?? det gör man ju efter bästa förmåga,

men man ska ju försöka sydda sej så gott det går... så om jag använder Explorer och har W7, kan du då ge mej en länk till var jag bäst laddar ner denna "säkerhet" ??....

för när jag googlade så fick jag ju upp massor med dokument och info i ämnet... :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha Mats, då fick jag lära mej nåt nytt (igen), surfa med insidan pannbenet - om man kan säja så ?? det gör man ju efter bästa förmåga,

men man ska ju försöka sydda sej så gott det går... så om jag använder Explorer och har W7, kan du då ge mej en länk till var jag bäst laddar ner denna "säkerhet" ??....

för när jag googlade så fick jag ju upp massor med dokument och info i ämnet... :-(

http://www.mywot.com/

Här hittar du det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Här hittar du avinstallationsprogram för Norton.

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

Följ dessa steg.

Hämta hem Avast 5.0 installations fil.

Hämta hem Malwarebytes och installera.

Hämta hem Nortons avinstallations verktyg.

Högerklicka på Norton ikonen i Dolda Ikonen, "pil upp" tv om flaggan i nedre högra hörnet. Välj stäng av.

Kör avintsllationsverktyget. Troligen kommer datorn att behöva startas om efter detta.

Kör Avast installationsfil, installera, och igen, troligen kommer datorn att behöva startas om.

Kör Malwarebytes, välj uppdatera, sedan snabbskanner. Kontrollerar at du inte fått ngt otyg medans du har gjort dina jobb.

Avast har troligen uppdaterat sig nu, och du skall vara skyddad. Läs manualen, instruktioner på deras hemsida, så att du vet hur programmet fungerar.

Lycka till.

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...