Gå till innehåll

Senaste program på startmenyn syns inte - hur aktivera?


Kakmonster

Recommended Posts

Hej alla.

Jag försöker konfigurera om en arbetslaptop som är förinställd så de senaste använda programmen av någon konstig anledning inte syns på startmenyn som "default".

Tyvärr vet jag inte riktigt hur jag skall lösa det, eftersom valet "Antal program som skall visas:" är inställt på 0 och det värdet inte går att ändra eftersom det är grått/avmarkerat (se bifogad skärmdump för att se hur det ser ut). Datorn har Windows 7 x64 (svensk utgåva) och jag har fullständiga administratörsrättigheter på den, men problemet är att jag inte vet var jag skall göra för att kunna komma vidare. Någon som har några tips och idéer?

windowe.jpg

Alla förslag mottages tacksamt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på Start -> Egenskaper -> Start-menyn, bocka i "Spara information om nyligen använda program" under "Sekretess".

Japanmannen, tack för ditt svar men det går tyvärr inte. Även detta fält är "gråskalat" ("ghosted") och kan inte heller ändras, precis som i den första skärmdumpen jag visade. Problemet är lite som hönan och ägget, med andra ord. Har du något förslag hur jag går vidare? Jag har provat att googla fram en lösning, men tyvärr helt utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du provat knappen "Använd standardinställningar"...?

Tyvärr fungerar det inte heller. Tack för tipset (och för att du gjorde dig besväret att "highlighta" knappen - elegant). Det gör dock ingen skillnad alls - det är precis som att förändringen som gör att allting är "ghostat" ligger någonstans djupare nere i Windows. Jag har tyvärr inga riktiga uppslag alls, men har någon här någon idé om vad felet kan vara lyssnar jag gärna?

Redigerad av Kakmonster
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...