Gå till innehåll

Win7SP1: Felaktig uppgift


Recommended Posts

På idgnätverket kommer påståenden eller vad det liknar smutskastning för att troligtvis minska försäljningstakten av Windows 7, såsom buggar och att servicepaketet därför ska lanseras mycket tidigare än planerat (lansering ett år efter rtm istället för två år). Det riktiga ska enligt Paul Thurrott på winsupersite.com vara att planen alltid har varit kvartal 4, dvs ett år efter. Jag tror han har rätt, dessutom har det alltid varit så i tidigare fall som xp och vista. 1 år efter.

Länkar:

http://www.idg.se/2.1085/1.300846/sp1-for-windows-7-kan-dyka-upp-redan-i-ar

http://www.idg.se/2.1085/1.300838/buggar-i-windows-7-tvingar-microsoft-skynda-pa-service-pack-1

http://community.winsupersite.com/blogs/paul/archive/2010/03/09/windows-7-sp1-still-on-track-for-q4-2010.aspx

Notera att informationen inte kommer från Microsoft eller dess anställda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var i IDG´s påståenden står det att det ska släppas tidigare än sista kvartalet av 2010?

Mange

Ingen har hittills skrivit att den ska släppas tidigare än sista kvartalet, dock att det låg längre fram i tiden.

Eftersom "idg" skrivit artikeln tror jag att dom antingen har ett syfte med den och/eller tror på den, även om det är någon annans "okänds" uppgift.

"Någon" påstod först att Windows 7 SP1 skulle släppas två år efter rtm och sedan att det flyttats fram till lansering i kvartal 4 i år. Paul påstår att det alltid varit planerat till fjärde kvartalet, dvs efter ett års tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

IDG i Norge, Computer World, hänvisar till: "I følge Techarp.com, en nettside som stadig spår korrekt: Tidligst siste kvartal 2010."

Men som sagt tidigare, vad som är sant återstår väl att se!

Allt rullar ju fint med 7:an förnärvarande.

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt mig slår Windows 7 XP med hästlängder i hastighet, men lite av det kanske beror på att jag sitter med en 64-bitars version istället för 32/86. Dock från processorhastighet 3,6 till 1,2GHz ;) .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är ju upplevelsen som räknas!

XP och Vista/Windows 7 är ju ganska olika varandra i grunden om jag förstått det riktigt!

Så hastighetsupplevelesen blir ju subjektiv,

eller som en av mina söner sa, som gick från XP till Win 7 32bitars på sin gamla dator,

Välkommen till 2000 talet! Efter att ha kört Windows 7 i en vecka!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...