Gå till innehåll

Uppdateringar på Windows Update


Japanmannen

Recommended Posts

Kan nu bekräfta att det fungerar utmärkt att undvika webläsarvalet med registerändringen från nedanstående tråd. Uppdateringen installerad utan effekt. :)

Jag bekräftar också!

Noterade att Webbläsarvalsuppdateringen inte var ibockad trots status "Viktig", men som sagt jag installerade i alla fall.

I mina andra system var det likadant, inte ibockad. I de fallen lät jag dölja uppdateringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 uppdateringar, varav en webbläsaravtalet, ej ibockad, och som jag inte installerar.

Kan för kännedom säga att webbläsargrejen hamnar i uppstarten, såg denna tidigare ikväll hos en jag hjälpte med detta, CCleaner, Verktyg, uppstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fick hem det här webbläsarvalet igår och installerade den men inte fick jag någon fråga. Har IE8 som standardval sedan innan och som jag fattade det så skulle jag drabbas av valfrågan. Men icke sa Nicke.

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick hem det här webbläsarvalet igår och installerade den men inte fick jag någon fråga. Har IE8 som standardval sedan innan och som jag fattade det så skulle jag drabbas av valfrågan.

Så var för mig också på en av datorerna, men efter en omstart så dök frågan upp. Jag valde att installera IE8 och fick besked att jag redan den installerad. Sedan var det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser dialogrutorna ut.

post-591-1268209809,35_thumb.png

Den sistnämnda har lagt sig i uppstarten, kan enkelt tas bort!

Så stör den inte mera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt 8 uppdateringar. visst är det underbart när man inte ser vad det är för uppdateringar. när rutan visas tom. någon som har en lösning på det?

Ingen lösning men jag googlade på: windows update blank vista

och fick många sidor tillbaka. Helt klart inte något enkel lösning och olika lösningar hjälper olika personer, så det är nog bara att börja pröva utifrån förslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...