Gå till innehåll

Musen Kraschen


Lingman

Recommended Posts

Jag har testat på samtliga ver av Win7 64 alla fungerar utmärkt ända tills jag installerar Steam, då låser sig musen! Ibland fungerar den efter en system ping. Ibland bara att köra reset

Någon som känner till detta? Jag använde ATI Catalyst Control Center

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)

Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: System Product Name

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs), ~2.1GHz

Memory: 3072MB RAM

Available OS Memory: 3070MB RAM

Card name: SAPPHIRE VAPOR-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE

Mouse: Logitec MX 518

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lär inte kunna hjälpa dig på nåt sätt men jag reagerade då jag såg "Steam" som f.ö. min grabb installerade då vi hade xp hemma (kanske ett par år sedan eller nåt), trots flera ominstallationer fick vi "Steam" aldrig att funka, systemet hängde sig alltid. Trots flera mail till supporten kan jag inte minnas att vi fick nån hjälp därifrån, fick vi det så har jag isf glömt det, isf antagligen för att hjälpen inte hjälpte oss. Uppenbarligen var det ju förståss en eller flera konflikter av något slag. Vet inte heller hur andra användare upplevde programmets tillförlitlighet ihop med sina os-system men vi fick i vart fall känslan av att Steam var ett skitprogram men men.. det kanske bara var vi som hade den känslan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lär inte kunna hjälpa dig på nåt sätt men jag reagerade då jag såg "Steam" som f.ö. min grabb installerade då vi hade xp hemma (kanske ett par år sedan eller nåt), trots flera ominstallationer fick vi "Steam" aldrig att funka, systemet hängde sig alltid. Trots flera mail till supporten kan jag inte minnas att vi fick nån hjälp därifrån, fick vi det så har jag isf glömt det, isf antagligen för att hjälpen inte hjälpte oss. Uppenbarligen var det ju förståss en eller flera konflikter av något slag. Vet inte heller hur andra användare upplevde programmets tillförlitlighet ihop med sina os-system men vi fick i vart fall känslan av att Steam var ett skitprogram men men.. det kanske bara var vi som hade den känslan

Tänka sig att den känslan har jag också men nu har det gått ett tag och något borde de väl ha gjort. Tack ändå

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag får runtime error, se bild

Finns det någon som kan svara på detta

Support verkar tämligen ointresserade.

Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255)

Language: Swedish (Regional Setting: Swedish)

System Manufacturer: System manufacturer

System Model: System Product Name

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs), ~2.1GHz

Memory: 3072MB RAM

Available OS Memory: 3070MB RAM

Card name: ATI Radeon HD 5800 Series

Manufacturer: ATI Technologies Inc.

post-3457-1268207591,12_thumb.jpg

Redigerad av Lingman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Antar att din andra tråd är relaterad till detta problem med??

http://www.alltomxp...._0entry155249

Vad är en "system ping"?

Vad gör du i Steam när musen "låser" sig? steamoverlay? kör du något OpenGl program? Source?

Försvinner pekaren eller går det inte längre att röra pekaren?

Har du uppdaterat till senaste versionen av ATI's drivrutiner? (http://game.amd.com/...windows-7-64bit)

Vad gör du i ATI kontrollpanelen när den kraschar?

Slutar muspekaren fungera även när denna krasch sker?

Får du också meddelande om att "MMACEPrev.exe" har slutat fungera? '

Efter / om du installerat senaste Catalyst 10.2 installera också denna hotfix http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATICatalyst102Hotfix.aspx

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...