Lingman Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Jag har testat på samtliga ver av Win7 64 alla fungerar utmärkt ända tills jag installerar Steam, då låser sig musen! Ibland fungerar den efter en system ping. Ibland bara att köra reset Någon som känner till detta? Jag använde ATI Catalyst Control Center Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255) Language: Swedish (Regional Setting: Swedish) System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor: Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs), ~2.1GHz Memory: 3072MB RAM Available OS Memory: 3070MB RAM Card name: SAPPHIRE VAPOR-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE Mouse: Logitec MX 518 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swerogge Posted March 9, 2010 Share Posted March 9, 2010 Jag lär inte kunna hjälpa dig på nåt sätt men jag reagerade då jag såg "Steam" som f.ö. min grabb installerade då vi hade xp hemma (kanske ett par år sedan eller nåt), trots flera ominstallationer fick vi "Steam" aldrig att funka, systemet hängde sig alltid. Trots flera mail till supporten kan jag inte minnas att vi fick nån hjälp därifrån, fick vi det så har jag isf glömt det, isf antagligen för att hjälpen inte hjälpte oss. Uppenbarligen var det ju förståss en eller flera konflikter av något slag. Vet inte heller hur andra användare upplevde programmets tillförlitlighet ihop med sina os-system men vi fick i vart fall känslan av att Steam var ett skitprogram men men.. det kanske bara var vi som hade den känslan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingman Posted March 9, 2010 Author Share Posted March 9, 2010 Jag lär inte kunna hjälpa dig på nåt sätt men jag reagerade då jag såg "Steam" som f.ö. min grabb installerade då vi hade xp hemma (kanske ett par år sedan eller nåt), trots flera ominstallationer fick vi "Steam" aldrig att funka, systemet hängde sig alltid. Trots flera mail till supporten kan jag inte minnas att vi fick nån hjälp därifrån, fick vi det så har jag isf glömt det, isf antagligen för att hjälpen inte hjälpte oss. Uppenbarligen var det ju förståss en eller flera konflikter av något slag. Vet inte heller hur andra användare upplevde programmets tillförlitlighet ihop med sina os-system men vi fick i vart fall känslan av att Steam var ett skitprogram men men.. det kanske bara var vi som hade den känslan Tänka sig att den känslan har jag också men nu har det gått ett tag och något borde de väl ha gjort. Tack ändå mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lingman Posted March 10, 2010 Author Share Posted March 10, 2010 (edited) Jag får runtime error, se bild Finns det någon som kan svara på detta Support verkar tämligen ointresserade. Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_rtm.090713-1255) Language: Swedish (Regional Setting: Swedish) System Manufacturer: System manufacturer System Model: System Product Name BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor: Intel® Core2 CPU 6400 @ 2.13GHz (2 CPUs), ~2.1GHz Memory: 3072MB RAM Available OS Memory: 3070MB RAM Card name: ATI Radeon HD 5800 Series Manufacturer: ATI Technologies Inc. Edited March 10, 2010 by Lingman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Vi, min grabb och jag skulle installera programmet på xp pro, och upplever precis samma som ni... ett skitprogram Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 (edited) Antar att din andra tråd är relaterad till detta problem med?? http://www.alltomxp...._0entry155249 Vad är en "system ping"? Vad gör du i Steam när musen "låser" sig? steamoverlay? kör du något OpenGl program? Source? Försvinner pekaren eller går det inte längre att röra pekaren? Har du uppdaterat till senaste versionen av ATI's drivrutiner? (http://game.amd.com/...windows-7-64bit) Vad gör du i ATI kontrollpanelen när den kraschar? Slutar muspekaren fungera även när denna krasch sker? Får du också meddelande om att "MMACEPrev.exe" har slutat fungera? ' Efter / om du installerat senaste Catalyst 10.2 installera också denna hotfix http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATICatalyst102Hotfix.aspx Edited March 10, 2010 by si3rra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Installera om grafikdrivrutinen... http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.42〈=us&rev=10.2&ostype=Windows 7 - 64-Bit Edition Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted March 10, 2010 Share Posted March 10, 2010 Lingman! Slår ihop denna tråden med den andra du startat... ta en titt i forumreglerna, vettja. Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts