Gå till innehåll

Tempfiler och Miljövariabel


Egen företagare

Recommended Posts

Hjälp!

Sen jag köpte ny dator med Winddows 7 + att jag installerade extern hårddisk (skulle jag aldrig ha gjort!!) har jag bara problem!

datorn hänger sig och jag måste starta om Outlook 100 gånger om dagen!

I outlook kommer alltid varningen upp "outlook can not create the work file.Check the temp environment variable".

Ibland går det att klicka bort den och fortsätta men ofta hänger sig outlook och jag måste starta om och börja från början...

När jag startar word kommer samma meddelande upp fast på svenska.

Jag hade ett externt minne från western digital som jag först installerade på min gamla dator och sen den här nya. jag upplever att felet har med den att göra för det verkar som om den vill spara saker på något externt istället för på datorns hårddisk. När jag har stoppat i ett vanligt usb minne så har det lagt sig någon fil från western digital där och när jag jobbar med minnet i fungerar det bättre men datorn kommunicerar med usbt fast jag inte sparar nåt där. Jag har försökt avinstallera och ta bort sånt som har med detta att göra men det har inte hjälpt.

Snälla nån hjälp mig för jag blir galen när inget fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Office outlook 2007.

Jag har testat att ominstallera för ett tag sen men kan göra det igen. Ska jag ta bort gamla outlook då först? Försvinner inte mina mail och så då?

Jag hittar inte USbt nu för jag har lagt bort det för att inget ska smyga sig in igen men det var tempfiler.

Jag tror Windows 7 har ett annat upplägg på var olika filer ska sparas än Xp och det kanske kan ställa till det?

jag försökte flytta över både filer och programvaror när jag bytte dator, Visste inte då att det fanns program för detta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Office outlook 2007.

Jag har testat att ominstallera för ett tag sen men kan göra det igen. Ska jag ta bort gamla outlook då först? Försvinner inte mina mail och så då?

Ta en kopia av Outlook.pst i mappen, obs att den kan vara ganska stor min är 78 Mbyte. Om du hämtar webmail till outlook så kan det finnas mer än en fil med ändelse .pst, ta då en kopia även på dessa: C:\Users\Användarnamn\AppData\Local\Microsoft\Outlook . Det är i den det mesta ligger som lagras i outlook. Det är bara mailkontona och regler för meddelande som inte följer med har jag för mig men alla mail, kalender, kontakter och mappstruktur följer med..

Hittar du inte mappen så gå till väga enligt nedan.

Gå in i kontrollpanelen enligt bild och bocka i "Visa dolda filer och mappar".

post-1361-1268237322,1_thumb.jpg

Redigerad av fredde
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...