Gå till innehåll

felmeddelande efter avinstallation


brittlos

Recommended Posts

Postad (redigerade)
:huh::huh: Hej jag har problem med att när datorn startar så kommer det upp 2st felmeddelande nr1 C:\PROGRAM FILES\NEWTECHINFOSYSTEMS\NTIBACKUPNOW 5\BKUPTRAY.EXE filen kan inte hittas osv. Nr2 C:\PROGRAM FILES\SCANSOFT\OMNIPAGES4.0\OPWARESE4.EXE filen kan inte hittas osv. Bägge programmen är avinstallerade jag har ingen program files på cdisken bara program mapp. Jag har sökt i autostart i regedit i services i processer stort sett överallt men hittar inte dessa filer så jag kan deleta dem nån som vet hur jag ska få bort dom? Tacksam för hjälp jag har en vista home premium sp2 32bitars. :unsure: Redigerad av brittlos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du kan ju testa med att köra en diskrensning först, så att alla tempfiler och annat rensas bort. Starta sedan om och se om detta dyker upp igen, troligen finns det då ngt register som pekar på dem.

Du kan prova med att köra CCleaner, registerstädning och se om det kan lösa problemet.

Annars återstår nog en manuell städning.

Leta reda på C:/Program, tryck på Alt tangenten, hitta Verktyg/Mappalternativ, klicka på fliken visning, markera "visa dolda", och tryck Verkställ, gå nu igenom Program mappen efter ditt avinstallerade program och se om du hittar någon folder där, annars titta i den "dolda" mappen Program Data om det finns någon motsvarighet där. Deleta de filer och mappar som pekar på ditt tidigare program.

Hoppas att detta kan vara till hjälp!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...