Gå till innehåll

Messenger terror


Recommended Posts

Hur jag än gör så poppar Messenger upp på 2 ställen i och med att jag startar W7

Hur ta bort "för evigt" ??

Klicka:post-1361-1268654712,55_thumb.jpg

Skriv msconfig i sökfönstret och gå in i fliken Autostart och bocka av "Windows live messenger". Klart

post-1361-1268654602,74_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så enkelt när man kan... :rolleyes:

Tack så mycket. Ett stressmoment mindre varje morgon...

Det fanns mycket att läsa i den där "rutan", många program som jag inte har en aning om, önskar man kunde delita alla.

Det är mycket dom packar med i en ny dator, fy på dom.... en annan törs inte ratta på allt för många "knappar"

Tack än en gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk så enkelt när man kan... :rolleyes:

Tack så mycket. Ett stressmoment mindre varje morgon...

Det fanns mycket att läsa i den där "rutan", många program som jag inte har en aning om, önskar man kunde delita alla.

Det är mycket dom packar med i en ny dator, fy på dom.... en annan törs inte ratta på allt för många "knappar"

Tack än en gång

På fliken Logon i programmet Autoruns får du bättre info på vad som startas upp ifall du vill gå ett steg mot att ta kommandot över din dator..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken på poppar upp två gånger... det förstår jag inte riktigt....

om du högerklicka på själva startfilen för WLM så väljer man egenskaper och kör som vista sp2 så kommer den bara upp nere till höger inte i aktivitetsfältet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry, förklarade nog fel, jag menade att man var tvungen att klicka bort den 2 gånger.

Först poppade den upp, den här avlånga rutan, och tog man bort den så var man tvungen att även ta bort den från det nedre fältet -

ja vad det nu är som det heter.... minnet du vet... håller inte isär vet där med verktygsfelt, kommandofält, statusfält med flera..

Kollade just på det här med autorun... göta petter om man bara visste vad man kunde ta bort av allt detta ... B)

B) , men då får man väl börja hänga på forumet för jämnan ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

sorry, förklarade nog fel, jag menade att man var tvungen att klicka bort den 2 gånger.

Först poppade den upp, den här avlånga rutan, och tog man bort den så var man tvungen att även ta bort den från det nedre fältet -

ja vad det nu är som det heter.... minnet du vet... håller inte isär vet där med verktygsfelt, kommandofält, statusfält med flera..

Kollade just på det här med autorun... göta petter om man bara visste vad man kunde ta bort av allt detta ... B)

B) , men då får man väl börja hänga på forumet för jämnan ...

...finns betydligt sämre ställen att hänga på...! ;)

Principen är att allt som inte hör till antivirusprogrammet, går att stänga av autostart på. Dom program som du inte använder avinstallerar du så klart, via kontrollpanelen/program och funktioner. Dom program som du ändå vill ha igång hela tiden, kan så klart vara kvar i autostart.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försäkrar dej att det finns inget bättre ställe att hänga på, bara så rädd att ni blir less på min okunskap :-)

till ex. så kan jag inte få :-) att bli en glad gubbe i mina mail... synd, men du har säkert ett svar, det ger jag mej på :-) Jag kör Gmail...

önska är ju jättegratis :rolleyes: , eller hur ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försäkrar dej att det finns inget bättre ställe att hänga på, bara så rädd att ni blir less på min okunskap :-)

till ex. så kan jag inte få :-) att bli en glad gubbe i mina mail... synd, men du har säkert ett svar, det ger jag mej på :-) Jag kör Gmail...

önska är ju jättegratis :rolleyes: , eller hur ??

Antar att du pratar om gmails webbfunktioner...? Inget jag jag har någon större kännedom om, då jag använder en lokal mail-klient även till gmail (Thunderbird).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Principen är att allt som inte hör till antivirusprogrammet, går att stänga av autostart på.

Antar att detta inte avser Autoruns, som swerogge länkade till. Också om man håller sig till fliken Logon, bör man låta en del processer som visas där starta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att detta inte avser Autoruns, som swerogge länkade till. Också om man håller sig till fliken Logon, bör man låta en del processer som visas där starta ;)

nej, nej... naturligtvis inte! Jag var helt inne på vad som visas i msconfig/Autostart... kollade inte ens i Autoruns, även om det är ett utmärkt verktyg...! B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...