hubalon Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Har Win 7 HP Family installerad på 3 datorer. (en 64 bitars och två 32 bitars). Kan jag (för att kunna utnyttja mera RAM-minne) utan att ådra mig Microsofts vrede "uppgradera" en 32 bitars till 64 bitar (skivan finns ju med, och det är samma nyckel ? Går det i s f att uppgrdera, eller måste jag göra ren installation? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Har Win 7 HP Family installerad på 3 datorer. (en 64 bitars och två 32 bitars). Kan jag (för att kunna utnyttja mera RAM-minne) utan att ådra mig Microsofts vrede "uppgradera" en 32 bitars till 64 bitar (skivan finns ju med, och det är samma nyckel ? Går det i s f att uppgrdera, eller måste jag göra ren installation? Du måste göra en ren installation... det går inte att "uppgradera" från x86 till x64. Annars lär det inte vara några problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Har Win 7 HP Family installerad på 3 datorer. (en 64 bitars och två 32 bitars). Kan jag (för att kunna utnyttja mera RAM-minne) utan att ådra mig Microsofts vrede "uppgradera" en 32 bitars till 64 bitar (skivan finns ju med, och det är samma nyckel ? Går det i s f att uppgrdera, eller måste jag göra ren installation? Det är ju trevligt med 3 licenser. Synd att vi i Sweden diskrimineras av Microsoft /Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts