Gå till innehåll

Söker sms-program till SonyEricsson-mobil


swerogge

Recommended Posts

Jag har i många år använt mig av programmet "MyPhoneExplorer" för att kunna sitta hemma vid datorn och skicka sms, för det första går det ju smidigare, och framförallt snabbare, att skriva på datorns tangentbord iställer för på telefonens sifferknappar! Detta är särskilt intressant när man som jag ofta skriver förhållandevis långa meddelanden.

Tills nu, eller rätt nyligen iallafall, har jag alltså använt mig av ett program som fungerat alldeles utmärkt, där jag också har kunnat göra backup på allt som finns i mobilen; telefonnummer, sms-meddelanden, bilder m.m.

Trots att programmet nu också kommit ut i en w7-vänlig version så vill det inte skicka iväg mina meddelanden, så vad gör man med all text som redan plitats ned, jo idag startade jag upp 2 konton på nätet på 2 olika sidor (för att få iväg all text som skulle iväg) som erbjuder gratis sms, dessutom blev jag tvungen att bita av meddelandet i sex olika 160-teckensbitar... m.a.o. var o blev det alldeles för omständligt och vill inte uppleva det igen.

Jag är INTE ute efter en gratis-sida på nätet. Jag är ute efter ett program som funkar på liknande sätt som "MyPhoneExplorer",, jag har letat tidigare men gått bét,,

,,finns någon här på detta förnämliga forum som vet med sig något annat program än nämda "MyPhoneExplorer" som funkar till SonyEricsson-mobiler?? Helst ska det också vara gratis (som MyPhoneExplorer) att använda..

....vänligen..rogge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Swerogge, vilken telefon har du och hur är den ansluten till programmet?

(är delaktig i översättningen av just MPE så skulle kunna vidarebefodra ditt problem till skaparen och be honom skriva mail till dig

och så om ni gemensamt kan klura ut om det är en bugg och i så fall om han kan lösa denna.)

om du vill kan du skicka lite info i ett meddelande till mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testat SE pc suite? enligt det ska det skicka sms med de programmet, jag har dock aldrig lyckats men kan bero på kopplingen mellan dator och mobil eller mobilen.

Det funkar. Går också att skicka MMS. Jag använder PC Suite 6.011.00

Med den versionen fungerar det också att lägga till/redigera kontakter och lägga till/ta bort/redigera i kalendern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Venoms: MyPhoneExplorer 1.7.5 ska enl websidan funka på W7

Jo som jag skrev så ser jag att det finns en w7-vänlig version numera.. men till ingen nytta, inte för mig

tobias84: Testat SE pc suite? enligt det ska det skicka sms med de programmet, jag har dock aldrig lyckats men kan bero på kopplingen mellan dator och mobil eller mobilen.

Hade på känn att det inte skulle funka den här gången heller pga att programmet inte är anpassat för w7,, installationen ville/kunde inte avslutas på just denna grund

Japanmannen: Det funkar. Går också att skicka MMS..

Bra att det funkar att ÄVEN skicka sms från programmet vilket dert inte har någon information om att det ska kunna göra då man läser på hemsidan för hämtning av programmet men som sagt.. funkar inte i w7

si3rra: vilken telefon har du och hur är den ansluten till programmet?

K750i ansluten med usb-kabel

om du vill kan du skicka lite info i ett meddelande till mig.

Det gör jag mer än gärna! .. det kommer så småningom! Tack på förhand!!

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

swerogge, nu blev jag väldigt nyfiken hur du fått en k750 att fungera i Windows 7. Har själv haft en och det finns då inga drivrutiner för denna för varken Vista eller Windows 7. (har en k750 här och Windows 7 så skulle vara intresserad av dessa drivrutiner med)

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

swerogge, nu blev jag väldigt nyfiken hur du fått en k750 att fungera i Windows 7. Har själv haft en och det finns då inga drivrutiner för denna för varken Vista eller Windows 7. (har en k750 här och Windows 7 så skulle vara intresserad av dessa drivrutiner med)

Ja men då är det kanske DÄR som mitt problem ligger..!!..ärligt sagt har jag inte tänkt på att "felet" skulle ligga på det planet..............nu har jag kollat runt lite med hjälp av google å funnit nåt på den här sidan som jag ska kolla närmare på imorron när jag är mer pigg än jag är nu. ~~~ ..återkommer snarast med rapport om hur det hela har förlöpt; funkar-funkar ej, that's the question.... see you guys'

Redigerad av swerogge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för jag anatar att du inte kan starta MPE och välja att ansluta till telefonen?

länken ser ut att vara bluff och båg, länkar till "DriverDetector-v42.41.60.exe"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Venoms: MyPhoneExplorer 1.7.5 ska enl websidan funka på W7

Jo som jag skrev så ser jag att det finns en w7-vänlig version numera.. men till ingen nytta, inte för mig

tobias84: Testat SE pc suite? enligt det ska det skicka sms med de programmet, jag har dock aldrig lyckats men kan bero på kopplingen mellan dator och mobil eller mobilen.

Hade på känn att det inte skulle funka den här gången heller pga att programmet inte är anpassat för w7,, installationen ville/kunde inte avslutas på just denna grund

Japanmannen: Det funkar. Går också att skicka MMS..

Bra att det funkar att ÄVEN skicka sms från programmet vilket dert inte har någon information om att det ska kunna göra då man läser på hemsidan för hämtning av programmet men som sagt.. funkar inte i w7

si3rra: vilken telefon har du och hur är den ansluten till programmet?

K750i ansluten med usb-kabel

om du vill kan du skicka lite info i ett meddelande till mig.

Det gör jag mer än gärna! .. det kommer så småningom! Tack på förhand!!

SE pc suite ska fungera med windows 7. har det gjort för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Japanmannen: Det funkar. Går också att skicka MMS..

Bra att det funkar att ÄVEN skicka sms från programmet vilket dert inte har någon information om att det ska kunna göra då man läser på hemsidan för hämtning av programmet men som sagt.. funkar inte i w7

Jag har Windows 7 x64 och PC Suite 6.011.00. Inget problem att skicka/läsa/arkivera SMS och MMS från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...