Gå till innehåll

Aktivitetsfältet?


Skogsbullen

Recommended Posts

I XP hade jag en massa genvägar till program liggande till väster i aktivitetsfältet. När programmet var öppet la sig en ruta till höger om genvägarna. I Win7 lägger sig de öppna programmen över genvägarna. Måste det vara så? Jag tyckte att det var fiffigt att kunna starta samma program en gång till genom att använda genvägarna där nere. Om man klickar nu på en öppen genväg så kommer man bara till det öppna programmet, man kan inte starta programmet en gång till. Eller har jag missat någon finess?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två alternativ till -

Helmusat: Högerklicka på ikonen och klicka på programnamnet igen.

Muslöst: Om programmet är ett av de första tio i raden, tryck ner Windows-tangenten, Skift och siffran 1 till 0 samtidigt (välj den siffra som motsvarar programmets plats i raden - 1 är den första ikonen, 0 är den tionde)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var hemskt i början, nu älskar jag det. Men smaken är såklart olika.

Ge det lite tid och prova olika inställningar. Jag kör med stora ikoner, always combine/hide labels. Vilket nog är det vanligaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...