Skogsbullen Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 I XP hade jag en massa genvägar till program liggande till väster i aktivitetsfältet. När programmet var öppet la sig en ruta till höger om genvägarna. I Win7 lägger sig de öppna programmen över genvägarna. Måste det vara så? Jag tyckte att det var fiffigt att kunna starta samma program en gång till genom att använda genvägarna där nere. Om man klickar nu på en öppen genväg så kommer man bara till det öppna programmet, man kan inte starta programmet en gång till. Eller har jag missat någon finess? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
singlemalt Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Om du Shift-klickar på ikonen så startar du en ny process/nytt program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jesper Holmberg (msft) Posted March 19, 2010 Share Posted March 19, 2010 Två alternativ till - Helmusat: Högerklicka på ikonen och klicka på programnamnet igen. Muslöst: Om programmet är ett av de första tio i raden, tryck ner Windows-tangenten, Skift och siffran 1 till 0 samtidigt (välj den siffra som motsvarar programmets plats i raden - 1 är den första ikonen, 0 är den tionde) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skogsbullen Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 Tack, jag anade väl att det fanns några finesser som man hade missat. Fast om aktivitetsfältet är bättre än i XP vet jag inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Jag tyckte det var hemskt i början, nu älskar jag det. Men smaken är såklart olika. Ge det lite tid och prova olika inställningar. Jag kör med stora ikoner, always combine/hide labels. Vilket nog är det vanligaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts