Gå till innehåll

flascha bios i Vista 64 bit? törs man det


Recommended Posts

Aha, då kan du ha en orsak.

Jag är inte precis van med bios-fibblande, men se till att ha allt på plats innan du börjar, koppla bort allt extern hardware du inte behöver, keep it simple så att säga.

Skulle tro att själva uppgraderingen kommer fungera, det finns bra flash-software idag, annat var det på åttiotalet då man ibland fick lägga in sin chip i en eprombrännare, det var pirrigt värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men törs man i 64 bit? det är ju det som är problemet....men kör man din variant med EZ flash kanske det inte är nåt problem?

annars har jag kört verktyget asus update...men är lite osäker om man har 64 bit OP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja men törs man i 64 bit? det är ju det som är problemet....men kör man din variant med EZ flash kanske det inte är nåt problem?

annars har jag kört verktyget asus update...men är lite osäker om man har 64 bit OP

En update av BIOS har dock inte något med vilket OP-system man har, utan det uppdaterar enbart BIOSET för att kunna ha den nyare versionen som känner av moderkort, osv. osv....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bios-uppgradering kan gå snett oavsett vilken metod man väljer, eller vilket operativsystem man än kör. Välj EZ-flash metoden... den är trots allt säkrare än att köra innifrån operativsystemet. Om du har 32- eller 64-bitar har ingen större betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...