rt-head Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 nån som vet om man törs flascha bios med hjälp av Asus Update i Vista 64 bit Moderkortet är ett P5K3 Deluxe?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Varför ska du flashe bios? Om datorn fungerar och du inte måste uppgradera bios pga endera soft eller hardware, är det ingen orsak att pilla med bios, det går inte att "tweaka" fram bättre prestanda genom bios. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rt-head Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 processorbyte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frederik Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Aha, då kan du ha en orsak. Jag är inte precis van med bios-fibblande, men se till att ha allt på plats innan du börjar, koppla bort allt extern hardware du inte behöver, keep it simple så att säga. Skulle tro att själva uppgraderingen kommer fungera, det finns bra flash-software idag, annat var det på åttiotalet då man ibland fick lägga in sin chip i en eprombrännare, det var pirrigt värre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 jag brukar uppdatera i bios som finns inbyggd, i ditt fall heter det EZ-flash har jag för mig. Du behöver dock ett usb-minne och lägger rom-filen i roten av USB-minnet och drar igång EZ-flash och väljer ROM-filen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rt-head Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 ja men törs man i 64 bit? det är ju det som är problemet....men kör man din variant med EZ flash kanske det inte är nåt problem? annars har jag kört verktyget asus update...men är lite osäker om man har 64 bit OP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 ja men törs man i 64 bit? det är ju det som är problemet....men kör man din variant med EZ flash kanske det inte är nåt problem? annars har jag kört verktyget asus update...men är lite osäker om man har 64 bit OP En update av BIOS har dock inte något med vilket OP-system man har, utan det uppdaterar enbart BIOSET för att kunna ha den nyare versionen som känner av moderkort, osv. osv.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rt-head Posted March 20, 2010 Author Share Posted March 20, 2010 men har läst nån stans att det kan strula i 64 bit...om man använder asus update verktyg den kör man i op systemet? man vill ju vara säker att det inte strular. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 Ok. Låt någon som har mera erfarenhet i detta svara. Jag skulle då inte fessa att upgrada.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 20, 2010 Share Posted March 20, 2010 En bios-uppgradering kan gå snett oavsett vilken metod man väljer, eller vilket operativsystem man än kör. Välj EZ-flash metoden... den är trots allt säkrare än att köra innifrån operativsystemet. Om du har 32- eller 64-bitar har ingen större betydelse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts