Gå till innehåll

kommando för delad skärm ?


Sandstone50

Recommended Posts

Finns nåt smart kommando för att dela skärmen i 2 delar, så man kan jobba me 2 program/dokument samtidigt ??

Eller måste man ladda ner ett program för ändamålet. Jag har Googlat, men bara hittat gammal info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det finns inbyggt i W7... kommer inte ihåg vad funktionen heter, men hugg tag i namnlisten på ett fönster och "slå" den i vänster skärmkant och släpp, gör samma med nästa fönster fast då i höger skärmkant!

Hugger du tag i namlisten igen och "drar" loss den så återfår fönstret sin ursprungliga form!

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste att jag läst samma fast kom inte i håg riktigt, fungerar faktiskt , helt rätt... Tack snälla, har man dåligt minne så är det ett elände att öppna och stänga dokumenten stup i kvarten :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack

suveränt med att det fanns kommandon - även om det gick bra att skaka sidorna också...

Har aldrig använt WIN-kanppen i nåt sammahang, det var ju trevligt att den får komma till nytta :-)

Varför jag måste dela skärmen är att programmet som jag belv tipsad om för att kopiera in den gamla kasettmusiken -

AUDACITY, är allt annat än lätt att komma underfund med. Kräver visst en hel del inställningar.

Önskar det funnits en svensk kom i gång manual,, men nu får jag i allafall hjälp med dubbel skärm så jag får ha programmet på en sida

och beskrivningen på hur man gör massor med inställningar i det andra... :-)

det skall inte vara lätt :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:

tack än en gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...