Gå till innehåll

Bios Uppdatering


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga till er som vet.

Uppdaterade min Bios den 4/11 2009

Versionen var F 55 Filnamn SP45765 Exe 1,1 4,47,M

Såg att det till min dator nu fanns en ny uppdatering 2010,03

Versionen är F 65 Filnamn SP47543.Exe1,1,5,43 M

Datorn funkar, Men bör man uppdatera ???? Är lite osäker om jag skall / vågar ??

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på vad uppgraderingen syftar till. Vad är åtgärdat/tillagt i den nya versionen? Har man åtgärdat någon bug, eller har man bara utökat stödet med t.ex några nya processorer?

Vill du ha hjälp att utröna vad uppgraderingen gäller, så länka gärna till hemsidan! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Beror ju helt på vad uppgraderingen syftar till. Vad är åtgärdat/tillagt i den nya versionen? Har man åtgärdat någon bug, eller har man bara utökat stödet med t.ex några nya processorer?

Vill du ha hjälp att utröna vad uppgraderingen gäller, så länka gärna till hemsidan! ;)

Så här står det

Förbättringar:

Fixes an issue where an error message that states, "Product Information not valid" is displayed during system startup (boot).

Fixes an intermittent issue where the Brightness Adjustment hotkeys (Fn+F7 and Fn+F8) do not function properly.

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar definitivt som en uppgradering värd att göra...! Inte säkert att du någonsin påverkas av dom fel som rättas till i den nya versionen, men å andra sidan kan du leta dig fördärvad OM det inträffar. Jag hade nog kört den uppgraderingen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar definitivt som en uppgradering värd att göra...! Inte säkert att du någonsin påverkas av dom fel som rättas till i den nya versionen, men å andra sidan kan du leta dig fördärvad OM det inträffar. Jag hade nog kört den uppgraderingen!

Laddade ner den, var kan man se att rätt version finns inne ???

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar, hittade det.

Det verkar vara rätt, F 65 står det.

Lasse B

Fråga,

Efter det att jag gjort Bios Uppdateringen så tittade jag på Datorn / Egenskaper, och såg då att jag var tvungen att aktivera datorn igen ??

Vad beror det på ???

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...