Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Fråga till er som vet.

Uppdaterade min Bios den 4/11 2009

Versionen var F 55 Filnamn SP45765 Exe 1,1 4,47,M

Såg att det till min dator nu fanns en ny uppdatering 2010,03

Versionen är F 65 Filnamn SP47543.Exe1,1,5,43 M

Datorn funkar, Men bör man uppdatera ???? Är lite osäker om jag skall / vågar ??

Lasse B

Edited by Lasse B
Posted

Beror ju helt på vad uppgraderingen syftar till. Vad är åtgärdat/tillagt i den nya versionen? Har man åtgärdat någon bug, eller har man bara utökat stödet med t.ex några nya processorer?

Vill du ha hjälp att utröna vad uppgraderingen gäller, så länka gärna till hemsidan! ;)

Posted (edited)

Beror ju helt på vad uppgraderingen syftar till. Vad är åtgärdat/tillagt i den nya versionen? Har man åtgärdat någon bug, eller har man bara utökat stödet med t.ex några nya processorer?

Vill du ha hjälp att utröna vad uppgraderingen gäller, så länka gärna till hemsidan! ;)

Så här står det

Förbättringar:

Fixes an issue where an error message that states, "Product Information not valid" is displayed during system startup (boot).

Fixes an intermittent issue where the Brightness Adjustment hotkeys (Fn+F7 and Fn+F8) do not function properly.

Edited by Lasse B
Posted

Det verkar definitivt som en uppgradering värd att göra...! Inte säkert att du någonsin påverkas av dom fel som rättas till i den nya versionen, men å andra sidan kan du leta dig fördärvad OM det inträffar. Jag hade nog kört den uppgraderingen!

Posted

Det verkar definitivt som en uppgradering värd att göra...! Inte säkert att du någonsin påverkas av dom fel som rättas till i den nya versionen, men å andra sidan kan du leta dig fördärvad OM det inträffar. Jag hade nog kört den uppgraderingen!

Laddade ner den, var kan man se att rätt version finns inne ???

LB

Posted

Tackar, hittade det.

Det verkar vara rätt, F 65 står det.

Lasse B

Fråga,

Efter det att jag gjort Bios Uppdateringen så tittade jag på Datorn / Egenskaper, och såg då att jag var tvungen att aktivera datorn igen ??

Vad beror det på ???

Lasse B