Gå till innehåll

Ägare till E-postadresser?


sonray

Recommended Posts

Jag har ett POP3-konto och ett IMAP-konto på en och samma användare men när jag ska skicka ett meddelande och skriver in mottagande e-postadresser så säger programmet att jag inte äger rätten att använda adresserna.

POP3-kontot är standard som avsändare och då fungerar det bra men ändrar jag avsändande konto till IMAP-kontot då kommer följande dialogrutetext fram:

"Ett fel inträffade när e-post skulle skickas. Servern svarade: 5.7.1 <pelle@wilmamorris.se>: Sender address rejected: not owned by user pelle@sonray.se. Kontrollera den angivna mottagaren pelle@wilmamorris.se och försök sedan igen."

Kan någon tala om för mig hur jag gör för att kunna skicka e-post oavsett vilket av kontona som ska stå som avsändare?

Tacksam för hjälp

/Pelle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte du kan ha en pop3 som avsändare på ett imap-konto! Du måste ändra avsändaradressen manuellt i ditt imap-kontos inställningar.

I kontoinställningar går du till "Server för utgående e-post" och lägger till en ny server, där du alltså konfar imapkontots avsändaruppgifter. Sedan får du ändra utgående server i inställningarna för imap-kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

POP3 och IMAP är för inkommande post så det har ingen betydelse vilket du har när du skickar epost, utan då används din SMTP-server.

Du kan ange samma SMTP-server för alla dina konton, oftast den som din ISP har.

Ditt felmeddelande :

If you get a error message that looks roughly like "5.7.1 Unable to relay" or "550 5.7.1 Relaying prohibited" when trying to send a message it probably means the SMTP server couldn't authenticate you as a legitimate user. Most email providers don't care who uses thier SMTP server to send a message to somebody in the same domain, so it may look like everything is working until you try to send a message to somebody in another domain.

Mer om IMAP, POP3 och SMTP. http://www.emailaddr...s/protocol.html

Redigerad av singlemalt
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...