Gå till innehåll

Hjälp! trådlöst rådlös...


Recommended Posts

Nu har jag investerat i en bärbar dator. En Dell Inspiron med Windows XP Home edition. I den sitter ett trådlöst nätverkskort, Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection. Nu har jag skaffat ett trådlöst nätverkskort till min gamla stationära dator, en HP Pavilion med Windows XP Pro. Kortet till den är ett D-Link AirPlus DWL-G520 Wireless PCI Adapter(rev.B). Behöver jag någon mer hårdvara för att kunna kommunicera trådlöst mellan datorerna? Jag har även en HP handdator Ipaq 5550 som kan kommunicera trådlöst. Hur ska jag göra för att installera nätverket på datorerna? Är det många komplicerade inställningar? Tacksam för grundliga svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så D-link-kortet jag skaffat till den stationära har jag alltså ingen användning av? Bäst att byta det mot en router? Har en kopiator/skrivare/fax kopplad till telejacket (har inget bredband). Kan jag koppla in routern till den? Så kan jag komma ut på nätet från den bärbara utan att den stationära behöver vara igång... eller behövs det ett modem i faxen?

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så D-link-kortet jag skaffat till den stationära har jag alltså ingen användning av? Bäst att byta det mot en router? Har en kopiator/skrivare/fax kopplad till telejacket (har inget bredband). Kan jag koppla in routern till den? Så kan jag komma ut på nätet från den bärbara utan att den stationära behöver vara igång... eller behövs det ett modem i faxen?

/Anders

Finns det inte redan ett modem i faxen? Om den är kopplad direkt i telejacket menar jag.

Annars om det är snigelmodem du använder så skulle jag rekommendera att du byter ditt trådlösa i den stationära till ett vanligt pci nätverkskort och en accesspunkt, så att du kan koppla upp din bärbara trådlöst med den stationära och vidare ut på internet via en delad modemkoppling.

Antagligen har du möjlighet att koppla kopiator/fax/skrivare direkt till datorn.

Delar du ut den, så kan du använda dessa till den bärbara också.

Accesspunketn ska vara en modell som klarar ditt trådlösa nätverkskort i den bärbara datorn.

Lycka till med kopplingarna :)

Behöver du mer hjälp med dina hopkok...är det bara att fråga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...