alex_m Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 Har flyttat över min hårddisk till en extern kabinett efter grafikkortet gick sönder och nu vill jag få åtkomst till filer som ligger under documents&settings (windows xp home) (dvs användarens filer mina dokument mina bilder m.m) hos olika användare Vill ha åtkomst till "Mina Dokument" mm för att kopiera över detta. Men datorn säger att jag inte har åtkomst till dessa filer. Hur skall man kunna komma åt de filer som ligger på hårddisken och är "kopieringsskyddade" eller vad det heter för jag kan inte komma åt användarens personliga mappar då jag saknar behörighet och kan varken ändra filer eller se dem.? Nu sitter jag på en dator med windows Vista Kan man göra allt innehåll på denna hårddisk offentligt så man kommer åt mappar m.m utan behörighet krävs? mvh alex Quote
Cecilia Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 Du behöver nog sätta ny ägare till filerna och mapparna: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Troubleshoot-access-denied-when-opening-files-or-folders Quote
Recommended Posts