PCGuiden Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Hej jag försöker installera Windows 7 på en ASUS Eee PC 1001HA via usbpinne men det verka inte fungera kan någon hjälpa mig??? vad gör jag för fel Jag har gjort i biosen att usb skall fara först men sen vet jag inte hur jag skall fortsätta ... i med pinnen starta datorn men hur skall jag sedan välja usb pinnen att boota från Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Hoppas att denna guide kan hjälpa dig! http://maketecheasier.com/boot-and-install-windows-7-from-usb-flash-drive/2009/01/23 Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 (edited) Detta verktyg är nog lite lättare att använda Windows 7 USB/DVD Download Tool Om det nu var det du letade efter. Edit: Finns det inte någon knapp du kan trycka på för att få upp en boot-meny där du kan välja "USB Hard Drive" eller liknande? Edited March 23, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 23, 2010 Share Posted March 23, 2010 Detta verktyg är nog lite lättare att använda Windows 7 USB/DVD Download Tool Om det nu var det du letade efter. Edit: Finns det inte någon knapp du kan trycka på för att få upp en boot-meny där du kan välja "USB Hard Drive" eller liknande? Tack för den, utmärkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 24, 2010 Author Share Posted March 24, 2010 Edit: Finns det inte någon knapp du kan trycka på för att få upp en boot-meny där du kan välja "USB Hard Drive" eller liknande? Vart skulle denna knapp tänkas finnas då??? Tangentbordet kanske? och vilken symbol skulle den ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 (edited) Bootmeny får jag via F12 (DellDator) vid uppstart och kan välja vilken enhet som skall användas! Edited March 24, 2010 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
munketh Posted March 24, 2010 Share Posted March 24, 2010 http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=83286 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts