Gå till innehåll

Sata problem, eller vad det kan vara förnåt


Recommended Posts

Hej

Jag hade windows xp instalerat på en sata disk (2 i maskinen) Och idag när vi skulle starta den så bluescreenar den innan man kommer till loginmenyn. Sen startar datorn om.

Hur som haver, har varit med om det problemet förr och tänkte att jag skulle instalera om windows xp... för att inte förlora nån info på nån av sata diskarna installerade jag den på en gamla hårdisk.

Nu till problemet... Jag ser hårdiskarna, men jag kommer inte åt dom. Det enda som står är: "Disketten i enhet * är inte formaterad. Formatera den nu?"

Jag dubbelkopierade allt jag hade på dom två hårddiskarna och jag skulle bli grymt ledsen om det försvann. Bilder bland annat på vår sons första år. Jag hoppas verkligen ni kan hjälpa mej för jag vet inte vad jag ska ta mej till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu till problemet... Jag ser hårdiskarna, men jag kommer inte åt dom. Det enda som står är: "Disketten i enhet * är inte formaterad. Formatera den nu?"

Vad står det om de två hårddiskarna i diskhantering (högerklick på Den här datorn - Hantera)?

Bifoga gärna en skärmbild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...