Gå till innehåll

Outlook2007 till Outlook2003 skrivut-problem


Recommended Posts

Jag är dataansvarig på mitt lilla företag. Nu var jag på semester 1/3 - 17/3. Då kraschade en klientdator.

Den berörde for iväg i panik och köpte en ny dator, en stationär Acer. Den hade redan XP pro i sig och "speglingar" av bl.a. Office2007.

Det togs hit en datakonsult som hjälpte till att få in Office2007 och i synnerhet Outlook2007 att samarbeta med Exchange servern.

Jag fick ett sms med frågan om var vår licens för Office fanns. Svara på den luddiga frågan?

Nu har jag avinstallerat Office2007 och installerat Office2003 på den berörda maskinen och allt fungerar utom utskrift av email.

Då Outlook2003 öppnades första gången kom ett meddelande att det var fel version.

Jag har tagit bort filer under mappar "Outlook" i hans profil under "C:\Documents and Settings\namn.domän\Lokala inställningar\Application Data\Microsoft\Outlook"

och "C:\Documents and Settings\namn.domän\Application Data\Microsoft\Outlook", men när filerna installeras automatiskt av Office/Outlook2003 så kvarstår felet.

Jag har även loggat in på hans dator med mitt användarnamn och lösenord och försökt installera min epost (det skulle jag ju få göra om jag helt tog bort hans profil från datorn).

Då kom jag till sidan där jag skall skriva in Exchange servern namn och mitt namn. När jag klickade på "Nästa" kom en ruta upp som sa att Outlook inte var konfigurerad och där tog det stopp.

Tar jag bort hans profil skiter det sig väl där?

Nämnas bör att om jag loggar in som han på annan dator i nätverket och öppnar hans email på den datorn går utskriften bra.

Felet är alltså inte i servern.

Måste jag formatera om datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...