Gå till innehåll

Automatiskt påsättning


kattis

Recommended Posts

Hej

Det låter kul...titeln alltså, eusa_whistle.gif

Till ditt problem, jag tror att det har att göra med ACPI.

Först, vilket moderkort, bios etc har du?

Vissa moderkort har möjligheten att "Resume from hibernation or standby" med en timer, gå till BIOS och titta i dina inställningar för ACPI.

Vi får leta mer när jag vet svaret på frågan jag ställde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du startar datorn, så står det "Press DEL to enter BIOS setup".

Tryck på del (Delete) knappen när datorn startar så kommer du in i BIOS.

När du är där, välj menyn "Power", där inne ska du se ett alternativ som heter "APM Configuration", under den menyn finns ett alternativ som heter "Power On By RTC Alarm", som betyder att starta datorn med hjälp av datorns klocka, den ska stå på "Disable". Om du inte vill ha möjligheten att starta datorn på andra sätt än startknappen så sätt alla "Power On..." alternativ till Disable.

Om detta inte hjälper, gå in i bios igen och tryck på alternativet "Load Default settings" i Exit menyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Om du inte vill ha möjligheten att starta datorn på andra sätt än startknappen så sätt alla "Power On..." alternativ till Disable.

Om detta inte hjälper, gå in i bios igen och tryck på alternativet "Load Default settings" i Exit menyn"

Jag har kommit hit men fattar inte vad jag ska sätta Power on. Har bara det alternativet till den första raden där det står: "Restore on AC Power Lost". Bakom de andra raderna går det bara ändra Disable till Enable.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte riktigt vad du menar du menar med strömmen om att start själv eller inte . Jag ändrade den till on nu men den körde igång efter fem minuter igen.

Under Exit står det:

Exit & Save changes

Exit & Discard changes

Discard Changes

Load Setup Defaults

Det går ju inte gå in och ändra något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...