Gå till innehåll

hjälp med att lägga in tema till vista


Recommended Posts

I detta fallet ska du lägga DEUCE.msstyles, mappen Shell och mappen En-US i en mapp som du själv skapar (Tex DEUCE) under C:\Windows\Resources

Applicera temat som vanligt eller klicka på *.msstylesfilen.

Browseui byter du ut orginalet med i Windows\System32 och du installerar fonterna i Windows\Fonts. För att få startmenyn rätt så kör du patchen som medföljer i paketet.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I detta fallet ska du lägga DEUCE.msstyles, mappen Shell och mappen En-US i en mapp som du själv skapar (Tex DEUCE) under C:\Windows\Resources

Applicera temat som vanligt eller klicka på *.msstylesfilen.

Browseui byter du ut mot i Windows\System32 och du installerar fonterna i Windows\Fonts. För att få startmenyn rätt så kör du patchen som medföljer i paketet.

// Manneman

men hur ska jag byta ut Browseui mot i windows/system32 och instalerar fonterna och vart ska jag göra av den någon stans? men var ligger ptchen då?

Redigerad av killen utan koll
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte bytt systemfiler i Vista tidigare så avråder jag dig från att göra det. Just i detta fallet handlar BrowseUi om knapparna i Explorer... framåt och bakåt. Det är det enda. OM du väljer att göra det så måste du ta ägande på orginalfilen och sen byta namn på den till t e x "browseui.dll.orginal". Därefter klistrar du in den nya filen på samma ställe och startar om datorn. Tänk på att båda filerna har samma versionsnummer annars får du problem när du startar om datorn.

Fonterna kan du antingen kopiera och klistra in under C:\Windows\Fonts eller bara högerklicka/installera. De aktiveras vid omstart.

Edit: Genvägarna ska du lägga på din startmeny (som vilket program som helst) för att få tillbaka funktionen som avstängningsknappen haft innan. Temat plockar bort högersidan på startmenyn och orginalknappen försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du inte bytt systemfiler i Vista tidigare så avråder jag dig från att göra det. Just i detta fallet handlar BrowseUi om knapparna i Explorer... framåt och bakåt. Det är det enda. OM du väljer att göra det så måste du ta ägande på orginalfilen och sen byta namn på den till t e x "browseui.dll.orginal". Därefter klistrar du in den nya filen på samma ställe och startar om datorn. Tänk på att båda filerna har samma versionsnummer annars får du problem när du startar om datorn.

Fonterna kan du antingen kopiera och klistra in under C:\Windows\Fonts eller bara högerklicka/installera. De aktiveras vid omstart.

Edit: Genvägarna ska du lägga på din startmeny (som vilket program som helst) för att få tillbaka funktionen som avstängningsknappen haft innan. Temat plockar bort högersidan på startmenyn och orginalknappen försvinner.

jag har inte bytt systemfilen innan och vad menar du med ta ägande på orginalfilen och vart ska jag lägga den?

Redigerad av killen utan koll
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte bytt systemfilen innan och vad menar du med ta ägande på orginalfilen?

För att kunna byta eller modifiera systemfiler i Vista/W7 så måste du ta ägande på filen. Annars kommer du inte bli tillåten att radera eller byta namn på den... således ej heller byta ut dem.

Har du inte gjort det tidigare så avråder jag dig starkt från det. Det räcker med att versionen du tagit hem med temat skiljer sig från din orginalfil för att det ska ställa till problem.

Väljer du att göra det ändå så är här en bra guide: http://www.tech-recipes.com/rx/2204/vista_how_to_take_ownership_system_file/

eller följ denna instruktion:

1: Högerklicka/egenskaper på aktuell fil. Välj fliken Säkerhet. Klicka Avancerat. Fliken Ägare klicka redigera. Markera ditt användarkonto och sen verkställ. Klicka ok på rutan och verkställ hela vägen tills du är tillbaka från början.

2: Högerklicka/egenskaper. Välj fliken säkerhet och avancerat. Välj ditt användarnamn och redigera. Åter igen välj ditt användarnamn och redigera. Se till att alla rutorna är ibockade för full behörighet och klicka OK hela vägen. Stäng alla rutor och nu ska filen gå att modifiera.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

För att kunna byta eller modifiera systemfiler i Vista/W7 så måste du ta ägande på filen. Annars kommer du inte bli tillåten att radera eller byta namn på den... således ej heller byta ut dem.

Har du inte gjort det tidigare så avråder jag dig starkt från det. Det räcker med att versionen du tagit hem med temat skiljer sig från din orginalfil för att det ska ställa till problem.

Väljer du att göra det ändå så är här en bra guide: http://www.tech-recipes.com/rx/2204/vista_how_to_take_ownership_system_file/

eller följ denna instruktion:

1: Högerklicka/egenskaper på aktuell fil. Välj fliken Säkerhet. Klicka Avancerat. Fliken Ägare klicka redigera. Markera ditt användarkonto och sen verkställ. Klicka ok på rutan och verkställ hela vägen tills du är tillbaka från början.

2: Högerklicka/egenskaper. Välj fliken säkerhet och avancerat. Välj ditt användarnamn och redigera. Åter igen välj ditt användarnamn och redigera. Se till att alla rutorna är ibockade för full behörighet och klicka OK hela vägen. Stäng alla rutor och nu ska filen gå att modifiera.

// Manneman

men hur ska jag ändra versionsnummer då?

Redigerad av killen utan koll
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det KAN du inte... det enda man då kan göra är att extrahera resurserna från dll-filen och ersätta dem i den nyare dll-filen, men då är det VERKLIGEN överkurs om du är okunnig. Dessutom behöver du speciella program för det.

ÄR det olika versionsnummer?

Du menar bakgrunden som följde med? Kopiera den och klistra in den i C:\Windows\Webb\Wallpaper... sen hittar du den i listan bland dina andra wallpapers. Eller så bara högerklickar du på den och väljer "använd som bakgrund"

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det KAN du inte... det enda man då kan göra är att extrahera resurserna från dll-filen och ersätta dem i den nyare dll-filen, men då är det VERKLIGEN överkurs om du är okunnig. Dessutom behöver du speciella program för det.

ÄR det olika versionsnummer?

Du menar bakgrunden som följde med? Kopiera den och klistra in den i C:\Windows\Webb\Wallpaper... sen hittar du den i listan bland dina andra wallpapers. Eller så bara högerklickar du på den och väljer "använd som bakgrund"

// Manneman

ja det är olika! så vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa... det blir överkurs.

Har du tålamod så skicka de båda filerna till mig i en *.zip-fil så kan jag fixa dem till dig imorgon förmiddag. Jag tänkte hålla kväll med en god whiskey nu.

Min mailadress står i min profil. Jag returnerar den till dig under lördag förmiddag.

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag gissa? Om två veckor kommer samma signatur tillbaka med en ny tråd där han/hon behöver hjälp att återställa sin dator?

(Ja, jag vet att jag är elak, men jag förstår inte varför man ska pilla med något när man inte riktigt vet vad man gör)

(Misstänker även att detta inlägg blir raderat)

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här raderas ingenting... :lol:

Jag har nog påpekat så det räcker att det är vanskligt att pilla med dessa filer om man inte vet vad man gör... en extra påpekan skadar inte. Dessutom kan det vara en bra lärdom... och så får man ett rent fint system när man ominstallerat allt :P

Skämt åsido...

Jag har moddat XP, Vista och W7 så grundligt det bara går men jag vet vad jag gör och hur jag ska återställa om något går fel. Känner man det minsta osäkerhet ska man absolut låta bli... så enkelt är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...