birres Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 hur får jag bort gamla nätverksplatser/adresser i utforskaren? När min NAS startade om efterströmavbrott tilldelades den en ny IPadress (har nu satt en statisk adress). Problemet är att alla de gamla nätverksplatserna ligger kvar(som nu ej fungerar) + de ny med nästan samma namn. Quote
e-son Posted March 27, 2010 Posted March 27, 2010 (edited) hur får jag bort gamla nätverksplatser/adresser i utforskaren? När min NAS startade om efterströmavbrott tilldelades den en ny IPadress (har nu satt en statisk adress). Problemet är att alla de gamla nätverksplatserna ligger kvar(som nu ej fungerar) + de ny med nästan samma namn. Nu var det ett tag sedan jag pillade med sådant i XP, men om jag inte minns fel så skall du kunna ta bort felaktiga/oönskade genvägar på adressen C:\\Documents and Settings\DittAnvändarnamn\Nätverket... du måste visa dolda mappar för att hitta dit. Edited March 27, 2010 by e-son Quote
Recommended Posts