birres Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 hur får jag bort gamla nätverksplatser/adresser i utforskaren? När min NAS startade om efterströmavbrott tilldelades den en ny IPadress (har nu satt en statisk adress). Problemet är att alla de gamla nätverksplatserna ligger kvar(som nu ej fungerar) + de ny med nästan samma namn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted March 27, 2010 Share Posted March 27, 2010 (edited) hur får jag bort gamla nätverksplatser/adresser i utforskaren? När min NAS startade om efterströmavbrott tilldelades den en ny IPadress (har nu satt en statisk adress). Problemet är att alla de gamla nätverksplatserna ligger kvar(som nu ej fungerar) + de ny med nästan samma namn. Nu var det ett tag sedan jag pillade med sådant i XP, men om jag inte minns fel så skall du kunna ta bort felaktiga/oönskade genvägar på adressen C:\\Documents and Settings\DittAnvändarnamn\Nätverket... du måste visa dolda mappar för att hitta dit. Edited March 27, 2010 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
birres Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 tack det funkade Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts