Gå till innehåll

Rundgång :-(


Sandstone50

Recommended Posts

Allt sedan jag fick tipset/hjälp med att ta in programmet Audacity, så har jag haft rundgång i allt ljud och kan inte öka ljud ut till mera än hälften.

HUR ska jag få tillbaka min fulla kapacitet på ljud ut/högtalarljudet ??

Har nu avinstallerat Audacity i hopp om att komma till rätta med problemet, men ICKE :-(

Jag hör inte världens bästa, så jag upplever att jag nästan ska behöva krypa in i datorn när man tillex. kollar på svenska film för att höra vad som sägs.

En anna sak som jag inte kommer till rätta med är ljud upp och ner, nere till höger på skärmen, det återgår allt som oftast till 0, så det e ju inge kul.

Hur kan man låsa eländet till 50%... helst högre, men det går ju inte på grund av rundgången...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelklicka på volymikonen, så öppnas volymkontrollen. Gå till Alternativ, Egenskaper och se till att alla volymkontroller visas. Volym för uppspelning är det fråga om. Är Ljud av markerat för Mikrofon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, den dumma ikonen fungerar inte så, men om jag går via kontrollpanelen och till ljud och klickar på uppspelningar,

så syns en skärm och visar en röd pil neråt och säger ej inkopplad då har den väl aldrig varit det och inget att bry sej om ?

På ikon nr 2 som är en bild på en högtalare så är en grön bock

kan bilden va nån hjälp för dej att få ordning på detta, tjutet som blir - ibland oavsiktligt- är ju otroligt.. man kan ju i det läget INTE tro att man hör dåligt.

post-10030-1269774279,45_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle avinstallera den, ngt kan ju ha gått fel, kanske står i konflikt med Windows förinstallerade ljud drivrutiner, för att se om problemen finns kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, helt olik min volymkonrtroll, men jag antar att den blå färgen indikerar att en enhet är på, så klicka på högtalarikon för Mikrofon för att stänga av den, eller dra ned den nivån till 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...