PCGuiden Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Hej När jag spelar musik i winamp så skrapar det fruktansvärt i högtalarna på min laptop kan det vara så att högtalarna fått sig något problem, spelar ingen roll om jag kopplar in externa högtalare... Samma sak när jag ser på film.. Någon som vet vart felet kan vara ... Ljudet är inte rent , vet inte hur jag skall förklara felet.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Vilken ljud drivrutin har du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 (edited) Vart ser jag det... Kan detta hjälpa till?? Kollade på Acers hemsida på drivers och fann denna: 6.0.1.5911 58.5 MB 2009/10/23 frågan är ju om man kan kolla om det är dessa man har Edited March 28, 2010 by PCGuiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Där har du dem! Realtek brukar ju vara standard. Jag hade skrap i den senaste från Windows Update! Så jag installerade den äldre, vilket funkade bättre, tyckte jag! Men det finns säkert fler ideer, och de som är kunnigare i detta område! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Har lite gamla gör ett försök att uppdatera.. men skall jag avinstallera dom gamla först Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Så nu var det klart det blev lite bättre men jag skall utvärdera lite mera och se.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted March 28, 2010 Share Posted March 28, 2010 Vad använder du för "output" plugin i Winamp? out_ds eller out_wave ? Brukar vara lite bättre ljud med out_wave och sen konfigurera den att använda rätt "Device". Kolla även instllningarna under General -> Playback, om du aktiverat eller om det hjälper att aktivera "allow 24 bits", samt "allow surround sound". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted March 28, 2010 Author Share Posted March 28, 2010 Kolla även instllningarna under General -> Playback, om du aktiverat eller om det hjälper att aktivera "allow 24 bits", samt "allow surround sound". Fann jag inte men de andra har jag ändrat iallafall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts