Gå till innehåll

Kan inte boota windows 7?


dewide

Recommended Posts

Hej! Jag har en Acer 532h silver som jag precis köpt. Haft den i knappt 3 dagar nu. Natten till idag så hände något konstigt, spelade wow och helt plötsligt frös sig allting (hela datorn inte bara WoW).

Så jag höll inne stängavknappen och väntade på att datorn skulle stängas av.

Så den stängdes av och nu när jag startar den kommer jag till bootskärmen. Sen får jag BSOD, som varar i ungefär 0,1 sekunder..helt omöjligt att hinna läsa vad det står.

Fanns ett alternativ om att kunna starta med Startreparation, när man väljer det står det "Windows läser in filer..." sen blir skärmen svart ett tag (upp till 4 min) sen

ser man installationsbakgrunden man har i Windows 7 och muspekaren finns framme men man kan inte göra något alls, har väntat i 3 timmar men inget har hänt.

Hittade att man kunde klicka F1 för attkomma åt saker som att starta i felsäkertläge och massa såntdär, inget av det har fungerat.

Men jag valde något så jag hann se vad det stod på BSOD:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

If problem continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.

If you need to use Safe Mode to remove or disable components,restart your computer, press F8 to select Advanced Startup Options, and then

select Safe Mode.

Technical information:

*** STOP: 0x000000ED (0x84D047E0, 0xC0000185, 0x000000000, 0x000000000)

Så, vet ni vad jag ska göra för att få det att fungera?

Tack på förhand..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör en diskkontroll.

Brukar fixa till det efter att man stängt av datorn som du gjort.

Om du inte kommer åt kommando tolken under start reparation så är en live cd med diskkontroll program ett alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...