Winkalle Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hej Jag har en dator med XP den startar inte utan att jag tar bort batteriet på moderkortet och säter till baka det. Sedan går den bra till jag slår av den, då är den död igen och jag får göra samma sak igen för att starta den. Starta om den när jag är inne i XP går bra men inte slå av den. Tacksam för tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Hur gammal är datorn? Du menar backupbatteriet väl? +3 volts CR2032 Panasonic typ? Byt ut mot ett nytt om det är gammalt, så skall det nog fungera igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Winkalle Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Hej Jag har en dator med XP den startar inte utan att jag tar bort batteriet på moderkortet och säter till baka det. Sedan går den bra till jag slår av den, då är den död igen och jag får göra samma sak igen för att starta den. Starta om den när jag är inne i XP går bra men inte slå av den. Tacksam för tips Datorn är ca 3år, backuppbatteriet är OK så det är något annat fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts