Gå till innehåll

bakgrundsbild


Recommended Posts

Jag har precis köpt en ny dator där jag fick windows 7 med. Jag vet inte om windows 7 har med mitt problem att göra men jag behöver hjälp här! Jag vill byta bakgrundsbild men det fungerar inte! Eller jag kan inte få det att fungera. I vanliga fall så kan man ju högerklicka och sen trycka på spara som bakgrundsbild. Men det finns inte på denna.. Kan det vara min dator lr är det jag som inte förstår windows 7? Jag har en Asus 1101A om det skulle hjälpa.

Tacksam för svar och hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill göra det manuellt.

1. Open regedit (aka registry editor; you can access it from the star menu by typing regedit in the search box)

2. Go to HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop\ folder and click on it

3. On the right hand side find there are a bunch of entries. Find the key named Wallpaper and double click on it and put the path of the picture you want as your new wallpaper (example path is C:\Users\Bob\Pictures\new_wallpaper.jpg)

4. Right-click on the Desktop folder in regedit that you found in step 2 and click Permissions.

5. Click Advanced

6. Go to Owner tab, highlight your name in the box that says Change owner to ( There are only two choices the other is Administrator ) once your user name is highlighted click OK

7. Click on Advanced again

8. Uncheck the button that reads Include inheritable permissions from the objects parent click Remove when prompted

9. Click Add

10. Type Everyone and click OK

11. Check Allow Read Control and click OK

12. Click OK again

13. Highlight Everyone and check to Allow Read and click OK

14. Restart Computer and enjoy new Wallpaper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...