Gå till innehåll

Bara felmeddelanden i office 2007


Recommended Posts

Jag har försökt installera Office 2007, Får hela tiden upp ett meddelande om att man stött på ett fel. Inget om vad det är för fel.

Jag har en misslyckad hemladdning av utvärderingsversionen ligger kvar som jag inte kan ta bort. Finns det någon som kan vägleda mig.

Office 2007 som jag har är köpt i en affär så det är ingen piratgrej. Mina kunskper brister när det strular för mig.

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med "misslyckad hemladdning av utvärderingsversionen ligger kvar"? Är det en installerad version som du inte har lyckats avinstallera eller vad?

Jag har alltså försökt ladda hem en utvärderingsversion av office 2007. Den installerades inte riktigt varför jag inte kan ta fram den och jobba med den.

Men den ligger som ett program i "läggtill/ta bort program" men går där inte att ta bort. Nu har jag köpt Office 2007 och då går den inte att installera så jag inbillar mig artt det är min testversion som stör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är helt riktigt att "utvärderingsversionen" hindrar installation av din köpta version. Du kan försöke avinstallera manuellt med hjälp av microsofts egen supportartikel, eller med hjälp av programmet Remove Office 2007. Efter omstart bör du kunna installera din köpta Office 2007.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det är helt riktigt att "utvärderingsversionen" hindrar installation av din köpta version. Du kan försöke avinstallera manuellt med hjälp av microsofts egen supportartikel, eller med hjälp av programmet Remove Office 2007. Efter omstart bör du kunna installera din köpta Office 2007.

Det här hjälpte långt, jag är så tacksam men tror du inte att jag fått upp ett nytt meddelande om

korrigeringspaketet se bilaga.

Vad i hela friden gör jag för fel tror du?

Tack för att du tar dig tid med mig.

Vad tror du händer om jag avinstallerar allt som har med Microsoft Office att göra? Jag kan ju i västa fall lägga in 2003 som jag har på skiva. Sabbar jag mycket då tror du?

Dok1.doc

Redigerad av annika60
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt var du är och röjer, men om du har lyckats bli av med utvärderingsversionen och detta nya felmesset kommer när du försöker installera din köpta version, så verkar det som om du har problem med windows installer! Du kan prova att uppgradera installer till version 4.5 innan du installerar Office. Nedladdningen du skall hämta finns en bit ner på sidan och heter "WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe".

Ladda ner och klicka igång som vilket program som helst!

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte riktigt var du är och röjer, men om du har lyckats bli av med utvärderingsversionen och detta nya felmesset kommer när du försöker installera din köpta version, så verkar det som om du har problem med windows installer! Du kan prova att uppgradera installer till version 4.5 innan du installerar Office. Nedladdningen du skall hämta finns en bit ner på sidan och heter "WindowsXP-KB942288-v3-x86.exe".

Ladda ner och klicka igång som vilket program som helst!

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4

Jag har följt instuktionerna på hur man manuellt tar 2007. Det var när jag skulle gör det som felmeddelndet kom upp. Det är där jag är och röjer hehe!!

Har ännu inte lyckats ta bort 2007 testversion. Om jag åter försöker aktivera testversionen, så kommer det ett meddelande som säger att det inte går för jag har inte contact manager, vilket jag tycker borde följa med när jag laddar ner testversionen. Jag är så fruktansvärt envis. Det borde gå att ta bort när det gick att plocka hem.

Jag är ytterst tacksam för att du orkar med att supporta mig. Hoppas du orkar fortsätta.

Har också försökt gå in i felsäkert läge för att ta bort testen men inte ens det lyckades.

Sedan är jag lite nyfiken på om du är en proffssupport eller en godhjärtad medmänniska som stöttar såndan amatörer som mig. Det får jag kanske inte svar på men fråga kan jag ju:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Att avinstallera manuellt enligt microsofts anvisningar är faktiskt inget amatörgöra om man skall vara ärlig. Jag tycker du kan prova den andra metoden jag länkar till... alltså programmet Remove Office 2007. Det bör vara tillräckligt för att du skall kunna installera din köpta version.

Någon "proffssupport" är jag inte... tack och lov! ;)

Edit:

Såg nu att nedladdningssidan för RemoveOffice2007 är nere... så jag letade upp en annan nedladdningsplats!

http://files.youdownload.com/Remove-Office-2007-1-0-download-752255ecae.htm

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att avinstallera manuellt enligt microsofts anvisningar är faktiskt inget amatörgöra om man skall vara ärlig. Jag tycker du kan prova den andra metoden jag länkar till... alltså programmet Remove Office 2007. Det bör vara tillräckligt för att du skall kunna installera din köpta version.

Någon "proffssupport" är jag inte... tack och lov! ;)

Tack snälla då gör jag ett nytt försök.

Jag kan inte lova att du slipper mig ännu:-)

Men du verkar ju ha en ängels tålamod, jag ska vara rädd om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla då gör jag ett nytt försök.

Jag kan inte lova att du slipper mig ännu:-)

Men du verkar ju ha en ängels tålamod, jag ska vara rädd om det.

Nu ger jag mig för en stund. Remove office 2007 gick inte att ladda hem,

jag fick upp ett meddelande om att RegBrowser .dll inte gick att hitta.

Återkommer väl under kvällen. Önskar dig en riktigt Glad Påsk. Själv ska jag

sura över att jag inte får till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Att avinstallera manuellt enligt microsofts anvisningar är faktiskt inget amatörgöra om man skall vara ärlig. Jag tycker du kan prova den andra metoden jag länkar till... alltså programmet Remove Office 2007. Det bör vara tillräckligt för att du skall kunna installera din köpta version.

Någon "proffssupport" är jag inte... tack och lov! ;)

Edit:

Såg nu att nedladdningssidan för RemoveOffice2007 är nere... så jag letade upp en annan nedladdningsplats!

http://files.youdownload.com/Remove-Office-2007-1-0-download-752255ecae.htm

Tack Edith, då var det därför jag inte lyckades.

Provar nu länken du skickat.

Nu har jag provet dena länken och då fick jag bort office 2007 , det förvandlades till ett worddokument och gick lätt att ta bort. Startade om .

Frid och fröjd kan man tänka sig.

Icke det, även nu när jag försöker installera office 2007 från min skiva

får jag felmeddelande. Men inte vad som är fel. Tur det är Påsk och trist väder:-)

Kan se i installer att det ligger filer kvar där men eftersom jag inte kommer åt korrigeringsprogammet så kan jag inte avinstallera dom.

Vad händer om jag bara tar bort dom?

Hur i hela friden ska jag bära mig år??????

Redigerad av annika60
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står det i felmeddelandet? Du kan, som jag skrev tidigare, uppdatera installer innan du installerar Office.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=5a58b56f-60b6-4412-95b9-54d056d6f9f4

Jo jag gjorde det men fick ändå ett felmedelande. Det stod ingen annat än att det var något fel.

Nu tackar jag för idag, du är säkert lika trött som jag.

Det får bli nya tag imorgon. Ha det så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite svårt att tänka sig vad felet kan vara utan några felmeddelanden, men kanske det hjälper att rensa ut gamla installationsfiler...!

Installera och kör Windows Installer Clean Up innan du gör ett nytt försök att installera Office. Håll ner Ctrl-knappen och markera alla poster som har med Office att göra, innan du trycker "Remove" i det här programmet. Starta gärna om datorn innan du försöker installera Office igen.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppar in lite.

Långskott..

Starta / "Kör" eller "Sök" / Cmd, öppna Cmd, skriv in eller klipp och klistra :

msiexec /unregister "( enter )"

msiexec /regserver "( enter )"

Det kom upp en svart ruta när jag klistrade in dina förslag hände ingeting.

Skulle det vara en svart ruta med system 32 som skulle komma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Lite svårt att tänka sig vad felet kan vara utan några felmeddelanden, men kanske det hjälper att rensa ut gamla installationsfiler...!

Installera och kör Windows Installer Clean Up innan du gör ett nytt försök att installera Office. Håll ner Ctrl-knappen och markera alla poster som har med Office att göra, innan du trycker "Remove" i det här programmet. Starta gärna om datorn innan du försöker installera Office igen.

Hej igen.

Nu har jag kört Windows Installer Clean Up och tog bort allt som har med Office att göra.

Det var inga problem i det. Jag starade om och försökte installera Office 2007. Denna gång kom dom vackra gröna rutorna upp som talar om att det händer något.

Efter 5:e gröna rutan bröst det igen och texten "ett fel upptäcktes under installationen" och sedan var jag tillbaka på ruta 1.

Då installerade jag om filen KB942288-v3-x86.exe vilket ser likadant ut som när jag ladde hem den. Under mappen Patch hittar jag en massa andra KB86...........som inte verkar vara installerade.

Sedan har jag ytterligare en fråga. När jag nu tagit bort allt som har med Office att göra borde då inte mappen under C/program också vara borta då?

Det är den inte. Hoppas du orkar med mig idag också påskafton och allt............................jag kan bara inte ge upp det är inte det jag är bäst på:-)

Redigerad av annika60
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då installerade jag filen KB942288-v3-x86.exe vilket lyckades men jag hittar inte igen den för att öppna. Den skulle hamna unde C:/ program men jag kan inte hitta den inte ens om jag söker på filnamnet. För den skulle ju öppnas inte sant? Under mappen Patch hittar jag en massa andra KB86...........som inte verkar vara installerade.

KB942288-v3-x86.exe är en uppdatering och ett program som används av windows vid behov... alltså inget du skall öppna! Vad gäller mappen "Patch" så är det också en windowskomponent som du gör bäst i att inte röra.

Sedan har jag ytterligare en fråga. När jag nu tagit bort allt som har med Office att göra borde då inte mappen under C/program också vara borta då?

Nej, det du tog bort var endast gamla installationsfiler... själva programmet ligger kvar!

Nu börjar jag ärligt få slut på spontana uppslag... på mig verkar det som att ditt system är skadat eller så gör du något fundamentalt fel när du försöker installera. Jag skulle vilja se vad som kan finnas i loggboken från den/dom tidpunkt(er) då du får felmeddelandet... titta under "System" och "Program" i loggboken, högerklicka på dom poster som kan ha relevans, och välj "Egenskaper" för att få fram eventuella meddelanden.

Jag tror att enda möjligheten nu, är att rensa ut allt som har med Office att göra enligt den manuella metoden på microsofts supportsida. Det är viktigt att du följer instruktionen punkt för punkt, utan några egna påhitt eller avvikelser, och försök inte installera igen förrän hela instruktionen är slutförd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KB942288-v3-x86.exe är en uppdatering och ett program som används av windows vid behov... alltså inget du skall öppna! Vad gäller mappen "Patch" så är det också en windowskomponent som du gör bäst i att inte röra.

Nej, det du tog bort var endast gamla installationsfiler... själva programmet ligger kvar!

Nu börjar jag ärligt få slut på spontana uppslag... på mig verkar det som att ditt system är skadat eller så gör du något fundamentalt fel när du försöker installera. Jag skulle vilja se vad som kan finnas i loggboken från den/dom tidpunkt(er) då du får felmeddelandet... titta under "System" och "Program" i loggboken, högerklicka på dom poster som kan ha relevans, och välj "Egenskaper" för att få fram eventuella meddelanden.

Jag tror att enda möjligheten nu, är att rensa ut allt som har med Office att göra enligt den manuella metoden på microsofts supportsida. Det är viktigt att du följer instruktionen punkt för punkt, utan några egna påhitt eller avvikelser, och försök inte installera igen förrän hela instruktionen är slutförd.

HEj.

Jag förstår om du blir less när nästan inget lyckas.

Jag har resat bort allt Office med Windows Install Cleaner och det gick bra.

när jag tittar under den manuella metoden så är dom borta .

En lite knepig grej är att jag hittar inga mappar för Windows installer, det borde jag väl ha inte sant? Någon typ av grund.

Varför kan jag installera office 2003 och inte 2007? Installationerna sköter ju sig själv det är bara att skriv a in produktnyckeln och klicka på installera visst?

Jag förstår inte det där med loggboken, men det får väl vara nog från mig nu. Duhar haft en ängels tålamod, jag förstår om det ebbar ut.

Jag tackar dig så innerligt mycket för allt stöd och hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så mycket tålamodet som ideérna som tryter! Det här är ett sådant där fall som man önskar att man satt vid datorn ifråga... jag är ganska övertygad om att jag hade löst det då, men på distans börjar det bli lite för invecklat. Jag hör dock av mig igen, om jag kommer på något nytt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så mycket tålamodet som ideérna som tryter! Det här är ett sådant där fall som man önskar att man satt vid datorn ifråga... jag är ganska övertygad om att jag hade löst det då, men på distans börjar det bli lite för invecklat. Jag hör dock av mig igen, om jag kommer på något nytt! ;)

Tack snälla du.

Antagligen är du långt från Östersund annars skulle jag ha bjudit hem dig:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...