Gå till innehåll

Liten och resurssnål Twitter-klient sökes - förslag?


Kakmonster

Recommended Posts

Hej alla.

Jag letar en Windows 7-kompatible Twitter-klient som uppföljer samtliga följande kvar (notera samtliga krav måste vara uppfyllda för att den skall vara av intresse):

  1. Väldigt resurssnål - får ej ta onödigt RAM-minne i användning och skall i princip inte belasta CPU:n alls
  2. Får ej använda Adobe AIR eller några liknande påfund (och helst inte heller .NET) - jag vill inte ha något sådant installerat på min dator
  3. Måste vara öppen källkod (så man vet att det inte är Spyware, skickar iväg ens lösenord och så vidare)

Det gör ingenting om det dessutom är en skrivbordsgadget eller har Windows 7-specifika funktioner, så länge kraven är uppfyllda :-). Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

yoono kanske är det du söker

Tack, men ingenting tyder tyvärr på att Yoono är öppen källkod. Skall vi vara helt ärliga har vi ingen aning om vad programmet faktiskt gör när man installerat det. Installationsfilen är dessutom över 11 (!) MB tung - inte direkt vad jag kallar för resurssnålt. Så med andra ord, Yoono går tyvärr bort. Övriga förslag som uppfyller alla ovanstående krav?

Redigerad av Kakmonster
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...