Jump to content

Sprakande ljud & bilden hackar

Master_812

Recommended Posts

En fråga, har du installerat "chipset" drivrutinen från Acers hemsida?

Om inte.. ladda hem och gör det också... först.

Chipset drivrutin x64 <---- Laddat ner denna gjorde jag fast d va efter jag spelat och d där ljudet kom

Audio drivrutin x64 (2010...) <---- laddat ner sedan tidagre.

Audio drivrutin inkl hdmi x64 (2009), <--- Också laddat ner fick då bara ljud i 2 hög av 5

Är ju märkligt att de bara händer i bland thats wierd :unsure:

Följde du anvisningen helt, även med avinstallationen etc?

Det är viktigt att du får bort de gamla drivrutinerna från datorn, annars blir de nästan säkert installerade igen eftersom w7 känner av de nya som äldre och vill inte installera dessa utan att protestera.

Vet ej om detta har med saken att göra men jag gjorde en scan med Malwarebytes' Anti-Malware de hittade en sak :unsure:

Infekterade registerdataposter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Vet ej om detta har med saken att göra men jag gjorde en scan med Malwarebytes' Anti-Malware de hittade en sak :unsure:

Infekterade registerdataposter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Det är bara fråga om en inställning som tidigare var att vissa förändringar av skrivbordet var blockerade. Något som vissa skadliga program ställer in men naturligtvis kan det göras av dig eller något önskat program också.

Blev icke bättre alls :(

Vilken Vista X64 menar du?

Det är bara fråga om en inställning som tidigare var att vissa förändringar av skrivbordet var blockerade. Något som vissa skadliga program ställer in men naturligtvis kan det göras av dig eller något önskat program också.

Ok då vet jag :)

Edited by Master_812

Ska testa och se om de blir bättre eller om de blir samma visa som förr kan då en återställning hjälpa?

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Detta blir bara konstigare och konstaigare har fått svar från acer att de är inget fel på den :blink: har testat alla ingångar osv men den är som den ska vara säger dom från tyskland och acer <_< låter lite skumt detta antingen så vet dom inget inget eller så kan dom inte nått alls :huh::lol: får se när den kommer med ups bilen till veckan så ska jag testa lite saker om de står rätt till i burken B)

Vad säger man fick datorn i dag märker då att de ligger lösa delar i datorn som skrammlar fraktskada vad gör jo man ringer acer igen och man skickar tillbaka den till tyskland igen fast denna gång med express fart hur ska detta sluta?

Kan bara sympatisera med dig! Urtråkigt!

Ja de är trist att de händer men nu sa jag till på skarpen att nu ska dom kolla igenom hela datorn tills dom hör robotljudet och att bilden hackar ,så att dom kan fixa detta och skicka tillbaka den. B):lol:

Edited by Master_812

• 3 weeks later...

Jaha då är datorn klar då hmm är den fixad nu tro <_< : funderar på att anmäla acer till arn för mit tålamod är härmed slut <_< nästa gång jag köper en ny dator så får de bli ett annat märke få se om den är bättre denna gång eller om man får tillbaka samma skräp igen :angry::angry:

Edited by Master_812

• 3 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...