Gå till innehåll

Sprakande ljud & bilden hackar


Master_812

Recommended Posts

En fråga, har du installerat "chipset" drivrutinen från Acers hemsida?

Om inte.. ladda hem och gör det också... först.

Chipset drivrutin x64 <---- Laddat ner denna gjorde jag fast d va efter jag spelat och d där ljudet kom

Audio drivrutin x64 (2010...) <---- laddat ner sedan tidagre.

Audio drivrutin inkl hdmi x64 (2009), <--- Också laddat ner fick då bara ljud i 2 hög av 5

Är ju märkligt att de bara händer i bland thats wierd :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följde du anvisningen helt, även med avinstallationen etc?

Det är viktigt att du får bort de gamla drivrutinerna från datorn, annars blir de nästan säkert installerade igen eftersom w7 känner av de nya som äldre och vill inte installera dessa utan att protestera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om detta har med saken att göra men jag gjorde en scan med Malwarebytes' Anti-Malware de hittade en sak :unsure:

Infekterade registerdataposter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu har avinstalerat dom gamla och laddat ner dom nya ska nu testa och se om d blir bättre eller sämmre men nu fick jag bara ljud i 2 av 5 högtalare i winamp tips på hur jag ställer in så jag får ljud i alla ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej om detta har med saken att göra men jag gjorde en scan med Malwarebytes' Anti-Malware de hittade en sak :unsure:

Infekterade registerdataposter:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Det är bara fråga om en inställning som tidigare var att vissa förändringar av skrivbordet var blockerade. Något som vissa skadliga program ställer in men naturligtvis kan det göras av dig eller något önskat program också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Blev icke bättre alls :(

Vilken Vista X64 menar du?

Det är bara fråga om en inställning som tidigare var att vissa förändringar av skrivbordet var blockerade. Något som vissa skadliga program ställer in men naturligtvis kan det göras av dig eller något önskat program också.

Ok då vet jag :)

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa och se om de blir bättre eller om de blir samma visa som förr kan då en återställning hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du hämtar det från Acers supportsida som jag länkade till med alla drivrutiner.

Det finns en flik som heter "BIOS", den senaste är från 2010-03-02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Detta blir bara konstigare och konstaigare har fått svar från acer att de är inget fel på den :blink: har testat alla ingångar osv men den är som den ska vara säger dom från tyskland och acer <_< låter lite skumt detta antingen så vet dom inget inget eller så kan dom inte nått alls :huh::lol: får se när den kommer med ups bilen till veckan så ska jag testa lite saker om de står rätt till i burken B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad säger man fick datorn i dag märker då att de ligger lösa delar i datorn som skrammlar fraktskada vad gör jo man ringer acer igen och man skickar tillbaka den till tyskland igen fast denna gång med express fart hur ska detta sluta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan bara sympatisera med dig! Urtråkigt!

Ja de är trist att de händer men nu sa jag till på skarpen att nu ska dom kolla igenom hela datorn tills dom hör robotljudet och att bilden hackar ,så att dom kan fixa detta och skicka tillbaka den. B):lol:

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Jaha då är datorn klar då hmm är den fixad nu tro <_< : funderar på att anmäla acer till arn för mit tålamod är härmed slut <_< nästa gång jag köper en ny dator så får de bli ett annat märke få se om den är bättre denna gång eller om man får tillbaka samma skräp igen :angry::angry:

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ringde acer i dag och frågade vad som gjorts med datorn fick till svar att de stora jobbet dom gjort var att byta moderkortet plus en del på skalet :blink: Kan detta betyda att mina problem är över ? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Dator är tillbaka har haft den i cirka 2 veckor testat osv och ja va tror ni ROBOT LJUDET ÄR BORTA!!! :wub::wub::wub::):):)

Lösningen verkar ha varit att byta moderkortet

Redigerad av Master_812
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...