Gå till innehåll

Ta bort sökta adresser


Stim

Recommended Posts

Hej

När jag går in i nån mapp och klickar på den pilen som finns till höger i adressfältet så listas adresser man fyllt i tidigare. Dessa vill jag få bort på något sätt och undrar om nån vet hur man rensar bort det?

CCleaner verkar inte ta bort något där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar i IE8?

Internetinställningar/Allmänt och rubriken Webbhistorik/Inställningar. Där anger du hur många dagar det ska sparas... prova att sätta det på 0. Passa även på att ta bort webbhistoriken under Allmänt när du ändå är där.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I adressfältet högst upp som finns i mapparna. Längst ut till höger finns en pil som pekar nedåt och om man klickar där listas senaste sökvägarna som man tidigare fyllt i.

Har funderat på hur man får bort det en längre tid men inte hittat nån lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inget med IE8, där rensas det som det skall både med CCleaner eller om jag rensar med tools > delete browsing history från IE8.

Problemet är adressfältet som finns högst upp alla mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... DÅ är jag med. Hehe, jag har haft för mycket påskledighet för att kunna läsa ordentligt... :lol:

Där är det faktiskt stopp för min del. Ingen aning, faktiskt. Ser fram emot en lösning, dock.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha... DÅ är jag med. Hehe, jag har haft för mycket påskledighet för att kunna läsa ordentligt... :lol:

// Manneman

Sånt som händer alla ibland. Jo, vi får hoppas på att det kommer nån lösning. Vore konstigt om det inte gick att rensa upp på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar tyvärr inte med det, har testat med allt det där. Det fungerar med IE8 och dess adressfält, historik och kakor osv, men problemet är adressfältet som finns högst upp i alla mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är i Windows Search du menar...

Regedit, leta reda på: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\WordWheelQuery

Högerklicka på "WordWheelQuery" och välj "Ta Bort", nu finns det ingen sökhistorik kvar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Historik för söken i Windows, komplettera automatiskt i IE osv. osv. är sedan ur minnenas tid avstängd och inget lagras någonstans normalt. Testade dock radera WordWheelQuery utan effekt på problemet.

Det är adressfältet som hittas högst upp i alla mappar och till vänster om sökrutan, där man till exempel kan skriva C:\Windows och komma direkt till det som fyllts i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså detta är ju så sjukt, hur många gånger har jag inte påpekat att det är inte Internet Explorer det handlar om, utan (återigen) adressfältet som hittas högst upp i alla mappar. :lol:

Kryssknappen som på den bild si3rra postat finns inte här som det gör i Internet Explorers adressfält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej, högerklicka bara någonstans i adressfältet när det är i "rubrikläget" med pilar (typ DATOR /pil/ OS /pil/ WINDOWS pil etc.)

Längst ned i menyn i finns "Ta bort tidigare".

Hehe, japp detta löste det hela. Tack. :)

Viktigt att det är rubrikläget, annars får man inte upp just den menyn.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...