Gå till innehåll

Vilka operatörer ingår i telias mobilnät?


im0s

Recommended Posts

Hej!

Nu är det så här att jag relativt nyligen införskaffade mig en ny telefon med abonnemang hos Telia. Abonnemanget heter Max 25 och där står det att man ringer för 0:- (med en viss öppningsavgift då givetvis) / minut till telias mobilnät. Jag har både ringt en vän som har comviq samt en som har halebop och det enda som dragits är öppningsavgiften. Då kommer min fråga: Vilka mobiloperatörer har hyrt/köpt sig in på telias mobilnät? Är det Comviq och halebop eller visar det bara fel när jag kollar mitt saldo?

Hade varit bra om någon kunde klargöra vilka jag ringer för 0:-/minut till.

Tack på förhand //im0s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att Halebop ägs av Telia... undrar om jag är helt ute och reser?

Nej, Du är inte ute och seglar. Enl. "Wikip." Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen, men är inte ett dotterbolag utan ett eget varumärke och har ett eget tjänsteutbud. Enligt Svenskt kvalitetsindex (SKI) har Halebop de mest nöjda mobilkunderna 2008 och 2009.[1] Halebop går i Telias mobila nät

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Wikipedia:

Halebop ingår i TeliaSonera-koncernen, men är inte ett dotterbolag utan ett eget varumärke och har ett eget tjänsteutbud

Yepp... hörde precis med grannen som har Halebop. Det visade sig att det var han som var källan. Han har varit kund hos Halebop några år och från början var det samma PG-nummer på Halebops räkningar som på Telias räkningar. Detta är tydligen ändrat nu...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Förhoppningsvis så debiterar dom inte mig för mina långa samtal till comviq (vilket dom inte verkat gjort än så länge iaf) och det är det som gör mig så konfunderad då dom bara dragit öppningsavgiften för samtalen. Men skall kontakta kundtjänst imorgon och återkomma med ett besked vilka som ingår i telias mobilnät!

Redigerad av im0s
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...