Nessie Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Jag har haft sims3 installerat på min dator och det fungarade bra (behövde ta ut och sätta in disken lite då och då för att datorn skulle hitta disken) men eftersom det började krångla i spelet för någon månad sen (tomter försvann etc) så jag bestämde mig för att installera om spelet eftersom jag misstänkte att jag ev. installerat eget material i spelet som skapade problemet. Men när jag avinstallerat allt och skulle installera det igen gick det inte och det står att det är ett CRC-fel och att en fil (lång radda) inte matchar filen i installationens .cab-fil och att det medium som jag kör installationen från kan vara skadat. Tänkte först att det kanske var något med skivan, men den gick utmärkt att installera på den bärbara datorn, så jag undrar hur jag löser detta frustrerande problem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted April 6, 2010 Share Posted April 6, 2010 Jag har haft sims3 installerat på min dator och det fungarade bra (behövde ta ut och sätta in disken lite då och då för att datorn skulle hitta disken) men eftersom det började krångla i spelet för någon månad sen (tomter försvann etc) så jag bestämde mig för att installera om spelet eftersom jag misstänkte att jag ev. installerat eget material i spelet som skapade problemet. Men när jag avinstallerat allt och skulle installera det igen gick det inte och det står att det är ett CRC-fel och att en fil (lång radda) inte matchar filen i installationens .cab-fil och att det medium som jag kör installationen från kan vara skadat. Tänkte först att det kanske var något med skivan, men den gick utmärkt att installera på den bärbara datorn, så jag undrar hur jag löser detta frustrerande problem. Det finns väl inget konkret svar att ge på frågan. Du får helt enkelt börja leta efter rester av din tidigare installation. Prova att leta manuellt på din disk och kanske rentav köra en rensning med t ex Ccleaner. Då brukar man hitta en del skräp som härstammar till avinstallerade spel och program. // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nessie Posted April 7, 2010 Author Share Posted April 7, 2010 Testade Ccleaner och den hittade väldigt mycket skräp men inget som hjälpte till med det här problemet, så jag funderar på om jag borde ta och köpa ny läsare... Tack för hjälpen i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts