göte Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 Hej alla Det börjar dyka upp kunder som köpt gamla XP-datorer och som vill ha sitt namn på användarkatalogen I registret kan man ju ändra "Registrated Owner & Organization" men hur får jag nytt namn på den katalogen som ligger under "Documents and Settings" och som har den gamla ägarens (eller i regel första ägarens) namn MVH Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 (edited) Jag skulle gjort så här: Kopiera undan data som skall räddas u profilen (dokument, bilder, favortier, mm) Skapa nytt konto till den nya ägaren (admin-rättigheter), logga in med det kontot Högerklicka på My Computer, välj Properties Fliken Advanced, User profiles Settings Där tar du bort den gamla profilen På det viset får du bort allt som hör till det förra kontot. Men det finns säkert andra sätt. Edited April 11, 2010 by odenxt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
göte Posted April 11, 2010 Author Share Posted April 11, 2010 Jag skulle gjort så här: Kopiera undan data som skall räddas u profilen (dokument, bilder, favortier, mm) Skapa nytt konto till den nya ägaren (admin-rättigheter), logga in med det kontot Högerklicka på My Computer, välj Properties Fliken Advanced, User profiles Settings Där tar du bort den gamla profilen På det viset får du bort allt som hör till det förra kontot. Men det finns säkert andra sätt. det var ju ganska logiskt men jag vill korrigera/komplettera med följande Kopiera undan data som skall räddas ur profilen (dokument, bilder, favortier, mm) Skapa nytt konto till den nya ägaren (admin-rättigheter), logga in med det kontot Gå till kontrollpanelen/användarkonton [ Där tar du bort den gamla profilen/kontot Detta eftersom jag inte hittade något sätt att ta bort det gamla kontot enligt din metod Men det lyckades med gemensamma krafter så jag Tackar för tipset Göte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted April 11, 2010 Share Posted April 11, 2010 Lysande! /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts