Gå till innehåll

Installera win7 på hp dator?


sethakan

Recommended Posts

Min HP data är inte jättegammal men har inte stöd för win7 enligt HP. Dom har ju en del egna drivrutiner vad jag kan förstå.

Vad händer då och jag skaffar en icke HP win7 skiva och installerar den?

Om fingeravtrycksensorn inte funkar e ok men om grafikkortet inte funkar e de ju synd.

Tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

Det finns inte en speciell Windows 7 skiva för just HP datorer.

Om din dator inte kan köra Windows 7, så lär den inte kunna det.

Det kan bero på att datorns hårdvara inte kompatibel med de drivrutiner som krävs, eller har för lite minne.

(Minst 2 Gb, för att det ska kunna fungera utan problem.)

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att HP inte stöder Windows 7 på din dator, betyder inte att det inte går... bara att HP inte kommer att ta fram några W7-drivrutiner eller ge någon support på maskiner som uppgraderats.

Många drivrutiner kommer att finnas i windows 7 redan, andra hämtas från windows update. I dom flesta fall där drivrutiner för W7 saknas kommer det att fungera med Vista-drivare. En del andra som t.ex grafiken, kan hämtas direkt fråm modul-tillverkarens hemsida.

Se till så att du kan återställa det operativsystem som datorn levererades med, och prova sedan Windows 7 om det är vad du vill. Jag har hittills inte stött på någon burk som det inte har fungerat med.

Edit:

Du kan ju börja med att installera och köra Microsofts testverktyg Windows 7 Upgrade Advisor, så får du reda på om det finns några hårdvaruhinder i alla fall.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...