Sambal Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 För ett tag sedan försvann de svenska tecknen i ärenderaden i nästan alla inkommande mail och även utgående. Har försökt leta efter något inställningsfel men inte lyckats. Är uppkopplad mot comhem.se. Använder Thunderbird 3.0.4 under Win7 Home. Hoppas nån kan hjälpa mig? Det ser så konstigt ut med "vrmte" i stället för "vårmöte"... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 Kan det ha blivit fel Kodning vald i Visa-menyn? Unicode eller någon västeuropeisk bör du ha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sambal Posted April 20, 2010 Author Share Posted April 20, 2010 (edited) Kan det ha blivit fel Kodning vald i Visa-menyn? Unicode eller någon västeuropeisk bör du ha. Tack, jag har provat byta från Västeuropeisk (ISO 8859-1) till Unicode (UTF8). Men då påverkas endast bodyn och inte ärenderaden. Dessutom försvinner alltså tecknen även när jag skriver till mig själv... Fler förslag? Gärna från någon som kör Thunderbird mot Comhems mailservrar. Kanske ligger felet där? Edited April 20, 2010 by Sambal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts