ingensnamn Posted April 20, 2010 Share Posted April 20, 2010 Tjena, är det någon som vet hur man på bästa sätt rengör en Laserskrivare? Jag har en HP color laserjet 2600n som hittills använts till ca: 2500 utskrifter, har bytt tonerkassetter en gång och dessa har fungerat bra för ca: 200 utskrifter. Men nu blir utskrifterna missfärgade: Den blå (cyan) tonern "ritar" ett 5 cm brett streck på vänstra delen av de utskrivna papperna. Har testat att köra skrivarens rengöringsläge utan resultat. Ser att "filmen" som finns i luckan har blå färg på sig men vågar inte gå på den med rengöringsmedel då jag inte vet om jag skadar skrivaren permanent... Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för svar Tack på förhand // Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dwarf Posted April 21, 2010 Share Posted April 21, 2010 Finns papper som är gjort för att rengöra laserskrivare. Det jag använder heter AF Printclene Fax/Printer Cleaner 25/fp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts